عصر خودرو

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و چک

عصر بازار- روسای مجالس ایران و جمهوری چک بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و چک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل  از ایبنا، علی لاریجانی در حاشیه دومین اجلاس روسای مجالس کشورهای اوراسیا با اشاره به روابط تاریخی ایران و چک گفت: شرکت های جمهوری چک می توانند در طرح های نیروگاهی، حمل و نقل و انرژی سرمایه گذاری کنند.
    وی همکاری های بانکی را یکی دیگر از زمینه های همکاری برای بهبود کارتجار دانست و افزود: در زمینه های صنعتی هم زمینه های بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش روزافزون تروریسم در جهان از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم گفت و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در چارچوب همکاری های امنیتی این تجربیات را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهد.
    لاریجانی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر همکاری های خود را با اتحادیه اروپا افزایش دهد.
    رئیس مجلس جمهوری چک هم در این دیدار با محکوم کردن حملات تروریستی تهران به رئیس مجلس شورای اسلامی تسلیت گفت و خواستار همکاری جهانی برای مقابله با تروریسم شد.
    یان هاما چک، نودمین سال روابط ایران و جمهوری چک را نقطه عطفی در توسعه مناسبات دو کشور دانست و گفت: جمهوری چک آماده سرمایه گذاری و همکاری صنعتی با جمهوری اسلامی ایران است.

    برچسب ها