عصر خودرو

شرکت های لهستانی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران استقبال کردند

عصر بازار- شرکت های لهستانی در سفر هیات تجاری استان البرز به این کشور برای مشارکت و سرمایه گذاری تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی و علمی و فرهنگی درایران و البرز استقبال کردند.

شرکت های لهستانی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران استقبال کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز سه شنبه شب در پایان 2 روز مذاکر فشرده هیات اقتصادی این استان با فعالان 50شرکت لهستانی،گفت: بیشتر این شرکت ها برای مشارکت و سرمایه گذاری در ایران به ویژه در تولید انواع محصولات صادرات محور اعلام آمادگی کردند.
    رحیم بنا مولایی افزود: به دنبال تفاهم نامه های گذشته مذاکرات مفیدی نیز در خصوص سرمایه گذاری لهستان در توسعه فرودگاه پیام استان البرز از جمله احداث ترمینال مسافر بری این فرودگاه انجام پذیرفت .
    وی اضافه کرد: همچنین درمورد اختصاص زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی در جوار فرودگاه پیام و مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های لهستانی با هدف تولید محصولات مشتری پسند بازار کشور های حاشیه خلیج فارس و CIS مذاکرات خوبی داشتیم که با انعقاد قرارداد نهایی حرکت های موثری درتولید ، اشتغال و توسعه صادرات انجام خواهد پذیرفت .
    وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در مبادلات ارزی با خارج از کشور با مشکلاتی مواجه هستیم ، مذاکرات خوبی نیز برای تاسیس بانک در جوار فرودگاه پیام مطرح شد تا مشکل انتقال و جابجایی پول برطرف شود.
    رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی بالای لهستان در تولید انواع ماشین آلات بسته بندی و کشاورزی و نیز برخورداری این کشور از تکنولوژی نوین در بحث تصفیه آب و پساب صنعتی گفت : دراین خصوص پیشنهادهایی مطرح شد که مورد توافق اولیه طرفین قرار گرفت.
    مشارکت و سرمایه گذاری لهستان همراه با انتقال ماشین آلات پیشرفته برای تجهیز کارخانه های قدیمی کشورمان از دیگر مباحثی بود که از طرف هیات اقتصادی ایران مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    وی گفت : برخی شرکت های لهستانی نیز برای سرمایه گذاری دربخش تجهیزهتل ها به لوازم و دکوراسیون مناسب اعلام آمادگی کردند و دراین زمینه مذاکراتی انجام شد.
    بنامولایی افزود: در بحث حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز مذاکراتی داشتیم که مورد استقبال طرفین قرار گرفت.
    وی اظهارکرد: درجریان این مذاکرات در زمینه همکاری های علمی و تحقیقاتی نیز توافق های اولیه انجام پذیرفت .

    *ابراز خرسندی ازایستادگی ایران در مقابل آمریکا
    بنامولایی گفت: بیشتر تجار و بازرگانان لهستانی در طول مذاکره بارها از مقاومت و برخورد های منطقی ایران در مقابل زورگویی های آمریکا ابراز خرسندی کردند.
    وی افزود: آنان در گفت وگو با اعضای هیات ایرانی می گفتند ملت ایران همواره با مقاومت و استواری مسیرهای نفوذ امریکا به کشورشان را مسدود کرده است که این مهم تحسین برانگیز است .

    * لهستان میهمان نوازی ایران در جنگ جهانی دوم را فراموش نمی کند
    بنا مولایی گفت: از جمله مطالبی که در طول مذاکرات به صورت مستمر از سوی اعضای شرکت های لهستانی مطرح می شد ، میهمان نوازی ایرانیان به ویژه مردم اصفهان از پناهندگان لهستان در جنگ جهانی دوم بود.
    وی افزود: در جنگ جهانی دوم 80 هزار نفر از مردم لهستان از روسیه رانده و به ایران پناهنده شدند که از این جمعیت 11هزار نفرشان کودک بودند.
    هیات تجاری و اقتصادی استان البرز که در راس آن استاندار و چند تن از مدیران استان حضور دارند کشور لهستان را به مقصد آلمان ترک کرد.
    *‎هیات اقتصادی متشکل از مسئولان دولتی و اقتصادی چهارم تیرماه از استان البرز راهی سه کشور لهستان، استوانی و آلمان شد
    دراین سفراستاندار ، رئیس اتاق بازرگانی ، رییس سازمان صنعت ، معدن و کشاورزی استان البرز هیات تجاری، اقتصادی استان را همراهی می کنند.
    ‎البرز به عنوان استان معین لهستان مسئولیت اعزام این هیات را برعهده دارد و در مجموع 19 نفر ار اعضای اتاق های بازرگانی استان های البرز، تهران، خوزستان ، فارس و اصفهان هیات اقتصادی اعزامی به سه کشور لهستان ، استوانی و آلمان را شامل می شوند.

    برچسب ها