عصر خودرو

مبادله برق با ۴ کشور همسایه در شمال غرب کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از مبادله برق با ۴ کشور همسایه در شمال غرب کشور خبر داد.

مبادله برق با ۴ کشور همسایه در شمال غرب کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه جغرافیایی شرکت برق منطقه ای آذربایجان با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان (جمهوری آذربایجان) کارتبادل و ترانزیت برق را انجام می‌دهد.

    وی افزود: قرارداد با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان چون به حالت تبادل است لذا در پایان هر سال میلادی، میزان واردات و صادرات انرژی برق به این کشورها پایاپای می‌شود.

    روشن میلانی حداکثر صادرات برق به این کشورها طی سال 95 شمسی را 451 میلیون کیلوولت ساعت و میزان واردات برق در حوزه این منطقه را نیز 1187 میلیون کیلووات ساعت اعلام نمود که به ترتیب 6.9 و 27.4 درصد کل صادرات و واردات انرژی برق کشورمان را شامل می‌شود.

    مدیرعامل برق آذربایجان در عین حال تصریح کرد که در خصوص کشورهای آذربایجان و ارمنستان معمولاً زمانی که اوج مصرف برق در کشورمان است، دریافت کننده و در زمانی که مازاد تولید برق در کشور وجود دارد و اوج مصرف کشورهای مذکور می‌باشد صادرکننده انرژی برق به این کشورها هستیم.

    میلانی این اقدام را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: تبادل پایاپای برق کشورمان با جمهوری آذربایجان و ارمنستان به منزله این است که در هزینه احداث نیروگاه در کشورمان و یا کشورهای طرف قرارداد صرفه جویی شده قابل ملاحظه ای متصور است.

    برچسب ها