عصر خودرو

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه:

حجم تجارت ایران و ترکیه به ۵ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که حجم روابط تجاری ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۶ به ۵ میلیارد دلار رسیده است که همچنان تراز بازرگانی ایران در تجارت با ترکیه مثبت است.

حجم تجارت ایران و ترکیه به ۵ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید جلال ابراهیمی گفت: بیلگین آیگول رئیس شورای همکاری‌های تجاری در ترکیه اعلام کرده است که در سال 2016 حجم تجارت ایران و ترکیه به 5 میلیارد دلار رسیده و در بخش گردشگری شاهد کاهش 30 درصدی بوده‌ایم، ولی شرایط مناسبات تجاری در فضای خوشبینانه‌ای قراردارد.

    وی ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال ترکیه به ایران یک میلیارد و54 میلیون دلار صادرات داشته است، در حالی که صادرات ایران به ترکیه دو میلیارد و 501 میلیون دلار بوده است. به طور کلی تراز بازرگانی بین ایران و ترکیه رقمی برابر با یک میلیارد و 447 میلیون دلار به سود ایران بوده است.

    دبیر کل شورای مشترک بازرگانی اضافه کرد که ترکیه امسال از ایران 4 میلیون و 41 هزار کیلو خرما وارد کرده است که کل رقم صادراتی خرما 2 میلیون و 600 هزار دلار و قیمت آن در هر کیلو (صادراتی) 65 سنت بوده است. در حالی که قیمت فروش در داخل ترکیه بر حسب کیفیت بین 10 تا 12 لیر یعنی قریب به 10 تا 12 هزار تومان بوده است.

    برچسب ها