عصر خودرو

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی:

قراردادهای جدید نفتی اقتصاد کشور را بیمه می‌‎کند

عصر بازار- اگر بتوانیم سرمایه گذاری مستقیم در صنعت نفت داشته باشیم ضامن ایجاد شغل و بیمه شدن آینده اقتصاد کشور می شود.

قراردادهای جدید نفتی اقتصاد کشور را بیمه می‌‎کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا صالحی دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ایران می تواند هاب انرژی منطقه باشد، اظهار کرد: صنعت نفت کشور ما به دلایل مختلف و از جمله  تحریم ها دچار عقب ماندگی شد و آنطور که باید و شاید سرمایه گذاری در آن انجام نشده است.ما امروز در صنعت نفت به منابع و تکنولوژی در حوزه بالادستی نیاز داریم، در سالهای گذشته هیچ نقدینگی ای به این صنعت تزریق نکرده ایم بنابراین نیاز داریم که  سرمایه گذاری ای در کشور اتفاق بیفتد که از مسیر قراردادهای جدید نفتی محقق می شود.

    صالحی تصریح کرد: ما باید بدانیم به دلیل ضرورت بزرگ ملی نیاز به راه اندازی چرخ صنعت نفت کشورمان داریم  بنابر این با ورود شرکت های خارجی بنگاه های ایرانی توسعه پیدا می کند و از ظرفیت های تکنولوژیکی آنها استفاده می شود.

    وی با بیان اینکه وقتی بتوانیم برندهای بزرگ نفتی را با قراردادهای صحیح وارد ایران کنیم در واقع امنیت کشور را بالا برده ایم، اظهار داشت:  وقتی بنگاه های معتبر بین المللی وارد ایران شده و دفاترشان راه می افتد، تجهیز کارگاه می کنند، از نیروهای محلی استفاده می کنند ما هم می توانیم با جوینت شدن از ظرفیت شرکت های خارجی استفاده کرده و منافع اقتصادی ایجاد کنیم.

    دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته خاطرنشان کرد:  راه اندازی پروژه های توسعه نفت می تواند از لحاط منافع امنیتی و سیاسی موجب تقویت موقعیت ایران در منطقه شود چرا که وقتی چند بنگاه معتبر و قوی مثل توتال و شل ودر پروژه های نفتی در گیر می شوند  می توانیم از ابعاد مختلف امنیتی وسیاسی بهره برداری کنیم و از همه مهمتر جوینت شدن شرکت های خارجی و ایرانی منجر به تقویت و توسعه شرکت های ایرانی خواهد شد.

    وی تاکید کرد: در این رابطه فقط سرمایه گذاری و حضور در بازار بین المللی و احداث  بنگاه های بین المللی مطرح نیست بلکه گرفتن بازار توسط دولت ها مهم است، ایجاد اشتغال و توسعه تکنولوژیکی بنگاه ها اهمیت دارد بنا براین فرصتی برای اقتصاد ملی و بنگاه های داخلی است که طی سال های گذشته عقب نگه داشته شده بودند.

    صالحی گفت: متاسفانه با توجه به عقب ماندگی صنعت نفت و تحریم ها استفاده از میادین مشترک مورد توجه قرار نگرفت و با همین نگاه باعث شدیم نفت کشور توسط برخی کشورهای همسایه تصاحب شود و سهم ما به اندازه کافی داده نشود که اکنون با فرصت استفاده از قراردادهای جدید نفتی باید تمام نقیصه ها را رفع و تکنولوژی نفت کشور را روزآمد کرده و برای کشور درآمد زایی کنیم.

    وی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک می تواند راهگشای اقتصاد کشور باشد، افزود: ما از مسیر قراردادهای جدید نفتی می توانیم ظرفیت هایی برای اشتغال کنیم ضمن اینکه بخش خصوصی نیز به خوبی وارد کار خواهد شد.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن تهران یادآور شد: مدیریت ارشد نظام و دولت و وزرا ثابت کردند با سیاست هایی که در اوپک داشته اند دستاوردهای خوبی بدست آورده و از طریق کشورهای تولید کننده به زبان مشترک رسیده اند، امروز نیز از طریق این دیپلماسی نفتی باید تولید نفت مان را به حد قبل از تحریم ها برسانیم.

    وی ادامه داد: دیپلماسی نرم جمهوری اسلامی که با قراردادهای جدید نفتی نمایان می شود در این برهه می تواند موجب همگرایی کشورهای تولید کننده نفت با ما باشد و اجازه جبران عقب ماندگی 15 ساله داده شود.

    صالحی تاکید کرد: ما کشوری نفت خیز هستیم و اقتصاد ما از نفت می گذرد، نیاز داریم سریعتر از منابع مشترک مستقل بهره برداری کنیم بنا بر این  اگر بتوانیم شرکت های درجه یک را وارد کشور کنیم جایی برای برای دلال ها در نفت نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سرمایه گذاری مستقیم در صنعت نفت داشته باشیم ضامن ایجاد شغل و بیمه شدن آینده اقتصاد کشور می شود.

    دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ادامه داد: ما در صنایع پایین دستی حرفی برای گفتن داریم لذا باید تلاش کنیم فضای امن و آرامش در کشور ایجاد کنیم تا سرمایه گذار با طیب خاطر سرمایه بیاورند و ابتدا صنایع بالادست را توسعه دهیم.

    برچسب ها