عصر خودرو

ربیعی:

همکاری ایران و کرواسی در ۱۶ صنعت افزایش می‌یابد

آمادگی بیش از ۲۰۰ شرکت کرواسی برای توسعه مناسبات

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار مشترک با وزیران اقتصاد و کار و بازنشستگی کرواسی با اشاره به توافق همکاری دو کشور در ۱۶ صنعت در دیدار اخیر رئیسان جمهوری دو کشور گفت: امروز تجارت وسیله ای برای صلح، دوستی و گسترش فرهنگ میان کشورها تبدیل شده است.

همکاری ایران و کرواسی در ۱۶ صنعت افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل  از روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی روز سه‌شنبه در دومین روز از سفر به کرواسی در نشست مشترک با 'مارتینا دالیچ' معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کرواسی و 'مارکو پاویچ' وزیر کار و امور بازنشستگان کرواسی راه های گسترش همکاری ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
    علی ربیعی در این دیدار با اشاره به زمینه های تاریخی همکاری دو کشور گفت: همواره در کنار کرواسی بوده ایم و بعد از سالها از تحریم خارج شده ایم و امروزه تجارت به وسیله ای برای صلح و دوستی و گسترش فرهنگ و ارتباطات میان کشورها تبدیل شده است.
    وی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال افزایش مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشور کرواسی است، گفت: امروز نیز برگزاری نشست های تخصصی مدیران هلدینگ ها و شرکت ها در ادامه همین سیاست ها است.
    در این دیدار نمایندگان بیش از 200 شرکت کرواسی نیز با ابراز علاقه از توسعه روابط، آمادگی کامل خود برای شروع همکاری در زمینه فولاد و خرید فولاد از ایران، تبادل تجارب در زمینه اشتغال و افزایش حجم سرمایه گذاری در زمینه های پتروشیمی، کشتیرانی، کشتی سازی، برق و لوکوموتیو را اعلام کردند.
    فراهم کردن زمینه های لازم برای اجرای توافقات از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.
    افزایش سطح همکاری در ١٦ صنعت از جمله انتقال نفت و گاز ایران از طریق کرواسی به اروپا، تاکید بر افزایش همکاری و حجم مبادلات با توجه به تجارب دو کشور در زمینه های مختلف مانند مناسبات بانکی و مالی، نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، تولید برق، حمل و نقل دریائی و هوایی، ریلی و جاده ای، گردشگری، سیمان و کانی و غیرفلزی،Ict ،صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت درمان و خدمات پزشکی، بیمه ، بانک و بازار سرمایه، صنعت ساختمان، معدن، دخانیات ، صنعت چاپ و کاغذ و صنایع فلزی از دیگر موضوعاتی بود که طرف ها بر آن تاکید کردند.

    برچسب ها