عصر خودرو

ظریف:

ایران می تواند شریک قابل اعتمادی برای تولید مشترک با آلمان باشد

عصر بازار- وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه وقت آن است ایران و آلمان همکاری های اقتصادی خود را ارتقا دهند، گفت: ایران می تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه بویژه آسیای میانه باشد.

ایران می تواند شریک قابل اعتمادی برای تولید مشترک با آلمان باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» که در آلمان حضور دارد، صبح امروز(سه شنبه) به وقت محلی با بریگیت زیپرایس (Brigitte Zypries) وزیر اقتصاد آلمان دیدار و گفت و گو کرد.
    وی در این دیدار گفت: دو کشور از روابط دیرینه ای برخوردار بوده و بین مردم دو کشور نیز روابط خوب و تاریخی برقرار است.
    وزیر خارجه کشورمان افزود: میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.
    ظریف با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در کشورمان اظهار داشت: اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری های اقتصادی خود را ارتقا دهند و به طور طبیعی همکاری های بانکی یکی از راه ها و زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. ایران می تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه بویژه آسیای میانه باشد.
    در این دیدار «بریگیت زیپرایس» وزیر اقتصاد آلمان نیز با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور، درباره حجم روابط 3 میلیارد دلاری بین ایران و آلمان اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی های زیادی سالانه از ایران بازدید می کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت ها به خوبی برقرار باشد، به طور طبیعی روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.
    زیپرایس همچنین خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور شد و افزود: بیمه صادرات آلمان موسوم به 'هرمس' علاقمند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران و بویژه در بخش هایی همچون انرژی و برق است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانک ها در تامین پروژه های اقتصادی نیز گفت: آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران است.
    وی همچنین اظهار داشت: آلمان علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.
    بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان برای دیداری دو جانبه و شرکت در نشست شورای اروپایی روابط خارجی پیش از ظهر دوشنبه (دیروز) وارد برلین پایتخت آلمان شد.
    وی روز گذشته در نشست سالانه 'شورای روابط خارجی اروپا' (ECFR) در برلین، با یادآوری تجربه 'برجام' به عنوان یک راه حل برد - برد، بر ضرورت وجود یک مجمع امنیتی منطقه ای در خلیج فارس برای ترویج گفت وگو تاکید کرد.
    وزیر امورخارجه کشورمان همچنین روز گذشته دردیدار با وزیر دارایی آلمان راه های تقویت همکاری های بانکی ایران و آلمان را مورد بررسی قرار دادند.
    در این دیدار شویبله وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تاکید و از همکاری های بانکی با کشورمان استقبال کرد. همچنین تلاش بانک های آلمان به منظور راه های تقویت همکاریهای بانکی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و بر آمادگی بانک های آن کشور به منظور تامین اعتبار پروژه های اقتصادی کشورمان تاکید شد.
    رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه این سفر برای دیدار و گفت و گو با مقامات ایتالیا عازم رم خواهد شد و با رییس پارلمان ، نخست وزیر و وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو می کند.

    برچسب ها