عصر خودرو

ثبت منشاء ارز واردات کالا الزامی شد؛

توافق ارزی گمرک و بانک مرکزی

عصر بازار- مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران از انجام توافقی با بانک مرکزی خبر داد که طی آن ثبت منشاء ارز واردات کالا الزامی شد.

توافق ارزی گمرک و بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از گمرک جمهوری اسلامی، فیروزه خیالی با بیان اینکه مدیریت بر ورود و خروج ارز از کشور همیشه به عنوان یکی از دغدغه های دولت ها بوده است، درباره راه اندازی پنجره ثبت منشاء ارز با هماهنگی بانک مرکزی گفت: از ابتدای دولت یازدهم با راه اندازی پنجره واحد در گمرک، کلیه ورودی و خروجی های ارزی برای کالا تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی قرار گرفته است.

    مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران اظهارداشت: پیش از این، اسنادی تنظیم و در اختیار بانک های عامل قرار می گرفت که بعضا این اسناد مورد جعل و سوء استفاده قرار می گرفت.

    خیالی ادامه داد: بعضا کالایی که وارد کشور نشده بود، ‌به ازاء‌ آن ارز از کشور خارج می شد. در حال حاضر، با تفاهم نامه گمرک و بانک مرکزی، مبنا بر تبادل اطلاعات قرار گرفت.

    این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: بر این اساس، گمرک تمامی اطلاعاتی که قبلا ثبت و سفارش شده و بر مبنای آن اسناد بانکی مبادله شده را در اختیار بانک های عامل قرار می دهد و این بانک ها می توانند صحت اسناد را بررسی کرده و مشخص شود که آیا کالایی وارد کشور شده و یا خیر؟

    وی بیان داشت: حتی به اطلاعات اینکه کالا بر مبنای اظهار صورت گرفته وارد کشور شده و از گمرک ترخیص شد یا خیر نیز می توان دسترسی پیدا کرد.

    برچسب ها