عصر خودرو

ایرانی‌ها ۲۵ میلیون دلار در اندونزی سرمایه‌گذاری کردند

عصر بازار- هیئت هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی اعلام کرد شرکت ها و تجار ایرانی در طی سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در ۲۵ پروژه سرمایه گذاری در اندونزی به ارزش ۲۵.۶ میلیون دلار مشارکت کرده اند.

ایرانی‌ها ۲۵ میلیون دلار در اندونزی سرمایه‌گذاری کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک مقام بلندپایه تجاری گفت، هیئت هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی گزارش داده که شرکت ها و تجار ایرانی در طی سال های 2017-2016 در 25 پروژه سرمایه گذاری در اندونزی به ارزش 25.6 میلیون دلار مشارکت کرده اند.

    انور کمری وابسته بازرگانی ایران در اندونزی گفت: «پروژه های ایران عمدتا در زمینه تجارت عمومی، حمل و نقل و انبارداری، صنایع شیمیایی و داروسازی، هتل ها و رستوران ها و صنایع فلزات هستند.»

    آمارها نشان می دهد که در فاصله سال های 2008 تا 2014، به طور متوسط سالانه 3 پروژه به ارزش یک میلیون دلار در اندونزی توسط شرکت ها و تجار ایرانی اجرا شده است. در سال 2015 هیچ پروژه ای اجرا نشده و در سال 2016، 16 پروژه با ظرفیت 14.3 میلیون دلار اجرایی شده است. در 4 ماهه نخست سال 2017 نیز 9 پروژه به ارزش 11.3 میلیون دلار اجرا شده یا در حال اجراست.

    کمری تاکید کرد، شرط تاثیرگذاری و ماندن در این بازار حضور فیزیکی و تعامل نزدیک با بازیگران اقتصادی اندونزی است که از طریق ثبت شرکت، ایجاد یک نمایندگی یا تعیین یک عامل توزیع امکان پذیر است.

    وی افزود: «مشارکت در نمایشگاه ها و پروژه های سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک و متوسط در بخش های هتل و رستوران، حمل و نقل و انبارداری، صنعت نفت، صنایع شیمیایی و داروسازی از جمله روش های موفق برای حضور در این بازار خواهد بود.»

    علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در اوایل ماه می در دیدار با عزیز سیام سودین، رئیس هیئت پارلمانی اندونزی بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرده بود.

    برچسب ها