عصر خودرو

لاریجانی:‌

ایران آماده همکاری‌ اقتصادی با سایر کشورها در حوزه انرژی است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از آمادگی کشورمان برای ایجاد روابط و همکاری با سایر کشورها در زمینه‌های انرژی و حوزه اقتصادی خبر داد.

ایران آماده همکاری‌ اقتصادی با سایر کشورها در حوزه انرژی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل  از خانه ملت، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین نشست اجلاس رئیسان مجالس اورآسیا در شهر سئول کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاسیس این نهاد سال گذشته توسط کره جنوبی و روسیه مطرح شد و در آن جلسه پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه را من مطرح کردم تا با ثبات بیشتری این سازمان عمل کند.
    وی افزود: اصل ایجاد همکاری‌های اقتصادی و امنیتی بین کشورهای منطقه اوراسیا اقدام مناسبی است، ولی نتیجه‌بخش بودن آن به جدی گرفتن این موضوع از طرف سایر کشورها بستگی دارد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار کرد: تاسیس دبیرخانه و نگارش اساسنامه مقدمات ایجاد همکاری بین کشورهای منطقه اورآسیا است، اما محتوای آن از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا ایجاد خطوط مواصلاتی برای انتقال هر چه زودتر انرژی به کشورهای دیگر اهمیت دارد و علاه بر اینها ایران می‌تواند در زمینه همکاری‌های فنی و تکنولوژی همکاری کند.
    وی افزود: از ویژگی‌های مهم منطقه اورآسیا وجود منابع انرژی است که باید بتوان به بهترین نحو از آن استفاده کرد.
    لاریجانی ادامه داد: در زمینه مبارزه با تروریسم، جمهوری اسلامی ایران تجربه های خوبی در اختیار دارد که می تواند در اختیار سایر کشورها قرار دهد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین محورهای دیدارهای دو جانبه با سایر کشورها همکاری‌های اقتصادی است، گفت: با رئیسان مجالس برخی از کشورهای اروپایی - آسیایی حاضر در این اجلاس صحبت شده است و همکاری‌های اقتصادی‌ و امنیتی برای مبارزه با تروریسم نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
    به گزارش ایرنا، علی لاریجانی ظهر دیروز (دوشنبه 5 تیرماه) به منظور شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا تهران را به مقصد سئول پایتخت کره جنوبی ترک کرد.
    وی شامگاه دوشنبه هنگام ورود به کره جنوبی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز امیدواری به تهیه اساسنامه نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نشست می تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاضر کمک کند.
    لاریجانی افزود: این نشست ابتکاری است که از سال پیش شروع شده و ایران نیز نقش فعالی داشته تا این سازمان شکل بگیرد.
    فریده اولاد قباد، عزیز اکبریان، علی اصغر یوسف نژاد و اسدالله عباسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.
    نخستین نشست روسای مجالس اوراسیا سال گذشته در مسکو و با حضور مقامات پارلمانی 20 کشور برگزار شد.

    برچسب ها