عصر خودرو

چرا سرمایه‌گذاران احتیاط می‌کنند؟

سایه اجلاس بانکداران جهانی بر بازار

عصر بازار- شاید آمارهای اقتصادی موجود در تقویم اقتصادی این هفته توانایی ساختن روندهای جدید در بازارهای مالی جهان را نداشته باشند.اما از شامگاه روز دوشنبه و با شروع اجلاس انجمن بانکداری مرکزی در سینترا پرتغال ، فعالان بازارهای مالی قطعا تحولات و اخبار پیرامون این اجلاس رابه طور جدی پیگیری خواهند کرد.

سایه اجلاس بانکداران جهانی بر بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، حضور رؤسای بانک مرکزی اروپا - انگلستان - کانادا و ژاپن در راس این اجلاس  نشان از اهمیت بالای این نشست دارد. تمرکزاصلی فعالان بازار در روزهای سه شنبه . چهارشنبه پیرامون  صحبتها و مواضعی است که هر کدام از رؤسای بانک های مرکزی اتخاذ خواهند کرد. مشخص نمودن مواضع فعلی بانک های مرکزی و شرح سیاسیت های فعلی خود عمده مسائلی است که در این اجلاس بررسی خواهد شد. اما شاید آنچه که مهتر از بررسی وضع فعلی است نگاه به چشم اندازهای اقتصادی و برسی محرک های رشد اقتصادی به منظور دستیابی به افق بلند مدت در اقتصاد کشورهای مختلف باشد.لذا احتمال اینکه صحبت از مواضعی که بانک های مرکزی در بلند مدت اتخاذ خواهند کرد اثری مقطعی بر وضعیت ارزهای کشورهای مختلف در این هفته بگذارد بسیار زیاد خواهد بود.

    سرمایه گذاران برای موفقیت در بازار این هفته باید بسیار دقیق به اخبار پیرامون این اجلاس توجه کرده و جهت های خرید یا فروش سرمایه های خود را بر اساس تصمیم گیری های بانک های مرکزی کشورهای مختلف تعیین کنند.
    از طرفی جانت یلن رئیس فدرال ریزرو آمریکا نیز روز سه شنبه سخنرانی خواهد کرد و این سخنرانی بیشتر پیرامون 2 مبحث زمان بعدی افزایش نرخ بهره در آمریکا و چگونگی فرآیند کاهش ترازنامه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. نا گفته نماند که قطعا مواضع یلن و جملاتی که در روز سخنرانی به کار خواهد برد در روند حرکت شاخص دلار بسیار اثرگذار خواهد بود.
    اما با در نظر نگرفتن اعلام مواضع بانک های مرکزی در طول هفته، پیش بینی ما از بازارهای مالی در هفته پیش رو با ادامه دار بودن روند کاهش شاخص دلار شروع خواهد شد.این کاهش موجب تقویت یورو و دلار های غیر آمریکایی می شود.
    در بین دلار های غیر آمریکایی ، دلار نیزولند ( NZD ) که به واسطه حمایت های بانک مرکزی نیوزلند این روزها به شدت قوی شده است کماکان قوی باقی خواهد ماند ودر برابر دلار آمریکا احتمالا افزایش خواهد یافت.دلار استرالیا - (AUD) در مقایسه با دلار نیوزلند از افزایش کمتری برخوردار خواهد بود و احتمالا بدون روند در مقابل دلار آمریکا نوسان خواهد کرد.
    در بین دلارهای غیر آمریکایی، دلار کانادا از وضعیت پیچیده تری برخوردار است، کاهش قیمت نفت و نزدیک شدن به مرز 40 دلار اقتصاد کانادا را بسیار تحت فشار قرار داده و همین مساله باعث شده که وضعیت دلار کانادا ( CAD ) پیوند عمیقی با قیمت نفت برقرار کرده باشد.

    قیمت  نفت 43 دلار تقریبا  نزدیک به پایین تر حد قیمت نفت در بازه یکسال گذشته است. این در حالی است که مدتی است نفت علیرغم سایر مواد اولیه که با کاهش شاخص دلار تقویت شده اند، نه تنها تقویت نشده بلکه تضعیف هم شده است.همین مساله نشان از تاثیر گذاری سایر عوامل بر قیمت نفت بوده است.از همین رو با کم رنگ شدن سایر عوامل اثرگذار بر قیمت نفت ( از جمله نفت شیل ) پیش بینی می شود که در این هفته نفت جهت حرکت قیمت خود را با سایر مواد اولیه همسو کند و به همین دلیل قیمت نفت در این هفته بالاتر از هفته گذشته قرار گیرد؛ که این مساله در کنار کاهش شاخص دلار می تواند موجب قوی شدن دلار کانادا ( CAD ) در بازارهای مالی جهان گردد.
    طلا نیز در این هفته روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و ین ژاپن و پوند انگلستان هم با توجه به کاهش شاخص دلار افزایش پیدا خواهند کرد.

    برچسب ها