عصر خودرو

بررسی شاخص بورس در یک ماه گذشته؛

شاخص بورس ۲ هزار ۳۸۸ واحد افت کرد

عصر بازار- شاخص بورس اوراق بهادار تهران در خرداد ماه با توجه به اتفاقات پیرامون در شرایط اقتصادی کشور اُفت بیش از ۲ هزار و ۳۸۸ واحدی را به خود اختصاص داد.

شاخص بورس ۲ هزار ۳۸۸ واحد افت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، شاخص بورس و اوارق بهادار تهران در اوایل خرداد با روند نسبتا مثبت ماه از کانال 81 هزار و 124 واحدی شروع به کار کرد که این روند در سه روز ابتدای ماه ادامه پیدا کرد تا جاییکه در روز چهارم شاهد ریزش 228 واحد شاخص و سقوط آن به پله 80 هزار واحدی بودیم.

    روند نزولی شاخص از روز هفتم خرداد ماه بیشتر شد تا جایی که در بیستمین روز خرداد ماه شاهد سقوط شاخص بورس به ارتفاع 79 هزار واحدی بودیم بدین ترتیب شاخص در روزهای کاری خرداد ماه تا روز بیستم بیش از هزار و 269 واحد افت کرد.

    به علاوه این روند هر چند دروزهای باقی مانده از خرداد ماه کمی ضعیف‌تر شد ولی مجددا ادامه پیدا کرد و در بیست و هشتمین روز خرداد ماه شاهد سقوط شاخص به ارتفاع 78 هزار و 990 واحدی بودیم و با این وجود در روزهای سپری شده در خرداد ماه شاخص از ابتدای کانال 81 هزار واحدی به کانال 78 هزار و 990 واحدی سر خورد و کاهش بیش از 2 هزار و 134 واحدی را به خودد اختصاص داد.

    گفتنی است در سه روز باقی مانده از خرداد ماه نیز روند نزولی شاخص ادامه پیدا کرد تا جایی که نهایتا شاخص در روز 31 خرداد ماه در ارتفاع 78 هزار و 736 واحدی متوقف شد.

    براساس این گزارش، اتفاقات پیش آمده در فضای اقتصادی کشور نیز بر اُفت شاخص بورس بی‌تاثیر نبوده است و جو روانی ایجاد شده در کشور مبنی بر حملات تروریستی نیز موجب کاهش بیش از بیش شاخص بورس در روزهای کاری شد.

    برچسب ها