عصر خودرو

کشور با کمبود ارز روبرو نیست

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر کشور به لحاظ درآمدهای ارز با مازاد درآمد ازری نیز روبرو است، بنابراین نگرانی برای افزایش قیمت ارز بصورت غیرمنطقی در بازار وجود ندارد.

کشور با کمبود ارز روبرو نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمود شکری با اشاره به اینکه قیمت ارز بطور طبیعی متاثر از عوامل اقتصادی مانند عرضه و تقاضا و حتی عوامل غیر اقتصادی است، افزود: بخشی از افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر به دلیل شروع فصل تابستان و تعطیلات عید فطر است که بطور طبیعی به رشد مسافرت های خارجی نیز منتهی شده است.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی رشد تقاضا در روزهای آتی برای ارز از سوی مسافران،  باعث شده قیمت ارز روند صعودی را حفظ کند.
    شکری افزود: بانک مرکزی به دلیل توانایی که دارد، باید در ایام پیش رو بازار را به صورت مطلوب تر مدیریت کند.
    وی در واکنش به اینکه آیا قیمت دلار بصورت مصنوعی در کانال حدود 3750 تومان نگه داشته شده است،  گفت: نرخ دلار به میزان عرضه در بازار ارز بستگی دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر تغییری در میزان عرضه ارز کشور صورت نگرفته است نمی توان گفت قیمت دلار مصنوعی است.
    شکری با بیان اینکه کشور با مشکل کمبود ارز روبرو نیست، تصریح کرد: در حال حاضر کشور به لحاظ درآمدهای ارز با مازاد درآمد نیز روبرو است بنابراین نگرانی برای افزایش قیمت ارز بصورت غیر منطقی در بازار وجود ندارد.
    وی با اشاره به نقش تعیین  قیمت ارز در قانون بودجه در نوسانات بازار ارز، افزود: متاسفانه سوداگران در بازار ارز قصد دارند از هرفرصتی برای سوء استفاده بهره ببرند.  
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به این مباحث، دلیلی برای افزایش قیمت ارز در بازار وجود ندارد و اگر اتفاق خاصی  رخ ندهد، ثبات نسبی در بازار تداوم خواهد داشت.

    برچسب ها