عصر خودرو

سفیر ایران و وزیر کشور بلاروس گسترش همکاری ها را بررسی کردند

عصر بازار- مصطفی اویسی سفیر ایران در مینسک و سپهبد ایگور شونویچ وزیر کشور بلاروس، زمینه های همکاری از جمله در حوزه جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و تبادل تجربیات آموزشی را بررسی کردند.

سفیر ایران و وزیر کشور بلاروس گسترش همکاری ها را بررسی کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این مذاکرات که امروز (دوشنبه) در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد، شونویچ با اشاره به سابقه روابط راهبردی این کشور با ایران، تحکیم پایه های حقوقی همکاری های موجود را به عنوان عاملی مهم برای توسعه و بهبود هر چه بیشتر مناسبات برشمرد.
    اویسی نیز ضمن اشاره به روند پرشتاب برخی تحولات سریع بین المللی و منطقه پیرامونی دو کشور از جمله تهدیدهای تروریستی، گسترش همکاری ها در زمینه مقابله با مشکلاتی همچون جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و تبادل تجربیات آموزشی نیروهای متخصص را مطرح کرد.
    در این دیدار همچنین تکمیل مراحل اجرایی شدن تفاهم نامه های موجود بین دو کشور، تسریع در نهایی شدن اسناد جدید در دستور کار طرفین و تبادل هیات ها مورد تاکید قرار گرفت.
    برخی مسائل مرتبط با اقامت شهروندان ایرانی از جمله دانشجویان شاغل به تحصیل در جمهوری بلاروس نیز از موضوعات دیگری بود که سفیر جمهوری اسلامی ایران به آنها اشاره کرد و طرفین به لزوم تعامل بیشتر ارگان های دو کشور برای حل و فصل مشکلات در این زمینه تاکید کردند.
    در پایان اویسی از همکاری وزارت کشور بلاروس برای برگزاری مناسب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در دو شعبه اخذ رای شهر مینسک قدردانی کرد.
    جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع با پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی قرار دارد و یکی از کشورهای پیشرفته صنعتی پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 در منطقه است و برنامه های گسترده ای نیز برای توسعه روابط بین تهران و مینسک تدوین شده که بخشی از آنها در حال اجرا است.
    براساس نقشه راه توسعه روابط ایران و بلاروس که اردیبهشت ماه سال 95 در مینسک امضا شد، دو کشور با تنظیم و اجرای برنامه های متعدد بازرگانی، صنعتی، سرمایه گذاری مشترک و بازرگانی، افزایش ارزش روابط اقتصادی را از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 هدف گذاری کرده اند.

    برچسب ها