عصر خودرو

نگاهی به معاملات تالار شیشه‌ای؛

رشد قندی‌ها در کنار افت قیمت سایر سهم‌ها

عصر بازار- با گذشت دو روز از معاملات تالار شیشه‌ای، شاخص کل بورس تهران در نیمه‌های کانال ۷۸ هزار واحدی قرار دارد و آیتکس تراز ۹۰۰ واحدی را تجربه می‌کند. قندی‌ها در روز گذشته توانستند مخالف جریان بازار روند افزایشی را در قیمت پایانی خود تجربه کنند.

رشد قندی‌ها در کنار افت قیمت سایر سهم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تا امروز که دو روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران می‌گذرد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در تراز 78 هزار و 665 واحدی قرار دارد. همچنین شاخص کل هم‌وزن به عدد 17 هزار و 78 واحدی می‌رسد.

    در معاملات روز گذشته تالار شیشه‌ای شاخص آزاد شناور توانست با 95 واحد رشد به رقم 85 هزار و 703 واحدی دست پیدا کند و شاخص بازار اول با 41 واحد افزایش در تراز 54 هزار و 202 واحدی نشست. اما شاخص بازار دوم با بیش از 159 واحد افت عدد 176 هزار و 568 واحدی را تجربه کرد.

    در آن معاملات نماد فولاد مبارکه اصفهان توانست 49 واحد تأثیر مثبت روی دماسنج بازار داشته باشد. همچنین فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی چادرملو و صنعتی و معدنی گل‌گهرسعی کردند دماسنج بازار سرمایه را در رقم بالاتری نگه دارند.

    در طرف مقابل گروه مپنا با 37 واحد تأثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشت. شرکت ارتباطات سیار ایران سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین و ایران‌خودرو تأثیرات کاهشی روی نماگر بازار داشتند.

    در گروه فلزات اساسی تعداد زیادی از نمادها توانستند در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله از خود رشد نشان دهند اما نمادهای شاخص‌دار و پرمعامله در گروه‌ خودرویی روند رو به کاهش را در قیمت پایانی تجربه کردند؛ هر چند که نمادهایی که حجم معامله آن‌ها در این گروه کمتر بود توانستند مقداری رشد را در قیمت پایانی خود تجربه کنند.

    علاوه بر این قندی‌ها توانستند بار دیگر در مرکز توجه نوسان‌گیران بورس تهران قرار گیرند و به جز در یک نماد یک دست رشد کنند. در برخی از نمادهای این گروه کف خرید مشاهده می‌شود. در گروه سیمان، آهک و گچ، سیمان شرق از بهترین حجم معامله برخوردار بود اما در نهایت نسبت به روز ماقبلش یک دهم درصد در قیمت پایانی افت کرد اما در نماد سیمان درود که از بیشترین ارزش معامله در این گروه برخوردار بود شاهد رشد حدود یک و نیم درصدی در قیمت پایانی بودیم.

    ارزش معاملات بورس تهران به رقم 195 میلیارد و 617 میلیون و 100 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 916 میلیون و 781 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به 31 هزار نوبت دادوستد بود.

    آیفکس نیز تا امروز در تراز 900 واحدی قرار دارد و حجم معاملات فرابورس ایران دیروز به رقم 273 میلیون و 355 هزار سهم و اوراق مالی رسید. همچنین ارزش معاملات این بازار حدودا عدد 88 میلیارد تومان را تجربه کرد.

    برچسب ها