عصر خودرو

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد؛

تولید ۲۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۴ و ۵

عصر بازار- پالایشگاه سوم در سال گذشته نزدیک به ۱۷ میلیارد متر مکعب گاز شیرین، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات و ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ تن اتان تولید کرد.

تولید ۲۴.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۴ و ۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، مدیر پالایشگاه سوم با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این پالایشگاه یکی از پیچیده‌ترین فرآیندها و متنوع‌ترین محصولات را در بین پالایشگاه‌های پارس جنوبی داراست و مطابق طراحی این پالایشگاه توان تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد را دارد.

    محمد شفیع مؤذنی، افزود: در فاز 4 و 5 همچنین 2 هزار و 400 تن اتان و 3 هزار و 200 تن LPG نیز تولید می‌شود. این پالایشگاه در سال گذشته موفق به تولید نزدیک به 17 میلیارد متر مکعب گاز شیرین، 24 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات گازی و 636 هزار و 500 تن اتان شده است. در سال 95 همچنین 988 هزار تن LPG و 87 هزار تن گوگرد از فازهای 4 و 5 به خارج صادر شده است.

    مدیر پالایشگاه سوم اظهار داشت: محصولات فازهای 4 و 5 علاوه بر تأمین گاز مورد نیاز در داخل کشور، به پتروشیمی‌ها و صادرات اختصاص می‌یابد.

    به گفته مؤذنی؛ تمام اتان تولیدی پالایشگاه که محصولی بسیار با ارزش است، به پتروشیمی‌های جم، آریا ساسول و کاویان ارسال می‌شوند. اتان در این پتروشیمی‌ها تبدیل به اتیلن می‌شود که پایه اصلی تولید بسیاری از محصولات در پتروشیمی‌های کشور است.

    گفتنی است؛ عمده LPG تولید شده فازهای 4 و 5 نیز به خارج از کشور صادر می‌شود و بخش کمی از آن نیز به پتروشیمی جم می‌رود. همچنین قسمت اعظم میعانات گازی تولید شده از پالایشگاه سوم نیز صادر می‌شود و بخشی از آن در اختیار پتروشیمی برزویه قرار می‌گیرد. گوگرد فازهای 4 و 5 نیز به‌صورت گرانول به خارج از کشور صادر می‌شود.

    برچسب ها