عصر خودرو

بانک مرکزی خبر داد:

کاهش ۰.۸ درصدی معاملات مسکن تهران در خرداد

عصر بازار- شمار معامله آپارتمان های مسکونی شهر تهران در سه ماهه نخست امسال به ۳۷ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد بیشتر شد.

کاهش ۰.۸ درصدی معاملات مسکن تهران در خرداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال 1396» که در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد نشان می دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه مشابه پارسال 5.4 درصد افزایش یافت.

    متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنا 45 میلیون و 600 هزار ریال بود که نسبت به اردیبهشت ماه و خردادماه پارسال به ترتیب 0.7 و 5.4 درصد رشد کرد.

    بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به خردادماه پارسال به منطقه 20 (معادل 9.6 درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه 12 (معادل 1.1 درصد) تعلق گرفت.

    * کاهش شمار معاملات

    شمار معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 15 هزار و 362 مورد رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال 0.8 درصد کاهش یافت.

    از واحدهای مسکونی معامله شده واحدهای تا پنج سال ساخت بیشترین سهم را به میزان 46.9 درصد به خود اختصاص داد. این میزان در مقایسه با خردادماه پارسال 4.8 واحد درصد کاهش یافت و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شد.

    از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 16.2 درصدی از کل معاملات، بیشترین شمار قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داد. مناطق 4 و 2 به ترتیب با سهم 10.9 و 8.9 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

     این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، ماهانه توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

    برچسب ها