عصر خودرو

اکونومیست گزارش داد؛

ایران بیستمین اقتصاد پرشتاب جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شد

عصر بازار- واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی به بررسی ۲۰ اقتصاد جهان پرداخته که بیشترین سرعت رشد را در سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست نام ایران نیز با رشدی ۵.۱ درصدی دیده می شود.

ایران بیستمین اقتصاد پرشتاب جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی به بررسی 20 اقتصاد جهان پرداخته که بیشترین سرعت رشد را در سال 2017 میلادی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست نام ایران نیز با رشدی 5.1 درصدی دیده می شود.

    بر اساس این گزارش، ایران بیستمین اقتصاد برتر جهان از نظر سرعت رشد اقتصادی در سال 2017 لقب گرفته است، در حالی که کشورهایی مانند میانمار، ساحل عاج و لائوس در رتبه های اول تا سوم این رتبه بندی جای گرفته است. کشور میانمار با رشدی حدودا 7 درصدی پرشتاب ترین اقتصاد جهان در سال 2017 میلادی است.

    این گزارش همچنین رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را 2.7 درصد تخمین زده که رشدی 0.6 درصدی را نسبت به رقم رشد 2.1 درصدی سال 2016 نشان می دهد.

    رشد اقتصادی در غرب اروپا از 1.8 درصد در سال 2016 به 1.3 درصد در سال 2017 میلادی کاهش یافته که نشان دهنده تداوم مشکلات ناشی از بحران مالی سال های گذشته در کشورهای این منطقه از جهان است.

    از دیگر کشورهایی که در فهرست 20 اقتصاد پرشتاب جهان جای گرفته اند می توان به کامبوج، تانزانیا، غنا، هند، جیبوتی، ویتنام، یمن، فیلیپین، چین، سیرالئون، سنگال، بنگلادش، بورکینافاسو، بنین، کنیا و پاناما اشاره کرد.

    برچسب ها