عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد:

اطرافیان ترامپ به دنبال تغییر رئیس کل بانک مرکزی آمریکا

عصر بازار- در حالی که بانک مرکزی آمریکا سال‌هاست تلاش می‌کند تا خود را به دور از رقابت‌های سیاسی نگه دارد، اما به نظر می‌رسد برخی اطرافیان ترامپ به دنبال تغییر رئیس کنونی و گماشتن مهره خود در این سمت هستند.

اطرافیان ترامپ به دنبال تغییر رئیس کل بانک مرکزی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، طی سال‌های گذشته جانت لوئیز یلن عملاً رئیس بلامنازع بانک مرکزی آمریکا بوده و هست. بانک مرکزی آمریکا سال‌هاست تلاش می‌کند تا به‌دور از رقابت‌ها و بحران‌های سیاسی اوضاع اقتصادی آمریکا را مدیریت کند، اما به نظر می‌رسد برخی مشاوران دولت ترامپ به‌دنبال تغییر رئیس کل بانک مرکزی این کشور هستند.

    در حالی این مشاوران به دنبال برکناری یلن و گماشتن گزینه موردنظر خود هستند که پیشتر رئیس خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که دولت ترامپ به دنبال تغییر رئیس کل بانک مرکزی این کشور نیست.

    به گفته دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، مشاوران ترامپ قصد دارند تا مهره موردنظر خود را جایگزین یلن کنند و عملاً روند انتخاب جایگزین یلن در مراحل اولیه است.

    استیون منوخین وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ طی روزهای گذشته گفت: ما هنوز در باره ریاست بانک مرکزی آمریکا تصمیم‌گیری نکرده‌ایم که آیا یلن بر این مسند باقی بماند یا نفر جدیدی را جایگزین کنیم. دونالد ترامپ تا پاییز سال جاری فرصت دارد تا نسبت به ریاست آتی بانک مرکزی این کشور تصمیم‌گیری کند.

    به گفته یک منبع آگاه دیگر که او هم همانند دیگران خواست نامش فاش نشود، گفت: ترامپ هنوز درباره کم و کیف گزینه موردنظر خود برای ریاست بانک مرکزی آمریکا دقیق نشده است.

    گری کوهن یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد: رئیس‌جمهور هنوز با مشاوران اقتصادی خود درباره ریاست بانک مرکزی آمریکا گفت‌وگو نکرده و به نظر می‌رسد ترامپ در حال حاضر لزومی برای بررسی این موضوع حس نمی‌کند.

    برچسب ها