عصر خودرو

یک‌هفته با بازارهای جهانی

شاخص سهام آمریکا در بالاترین سطح ۸ هفته اخیر

عصر بازار: در پی ادامه انتشار گزارش‌های اقتصادی کمتر از حد انتظار که منجر به تقویت گمانه زنی‌ها در حفظ محرک‌های پولی توسط بانک مرکزی شد، شاخص‌های سهام در آمریکا با ادامه روند صعودی خود به بیشترین سطح در هشت هفته اخیر رسید.

شاخص سهام آمریکا در بالاترین سطح ۸ هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی افزایش 4 هزار میلیارد دلاری ارزش سهام جهانی در این ماه، شاخص اس‌اندپی برای سومین هفته متوالی افزایش یافت. همچنین در میان تقویت حدس و گمانها در مورد اینکه بانک مرکزی منطقه یورو اقدام به افزایش محرک‌های پولی خواهد کرد،  بازار سهام و اوراق قرضه در اروپا با رشد روبرو بود. دلار اندکی تقویت شد و ارزهای بازارهای در حال ظهور افت کردند؛ در حالی‌که اوراق خزانه به رشد هفتگی خود پایان داد.

    اخبار اقتصادی ضعیف منجر به بهبود بازار سهام در این ماه شده است؛ در حالی که عدم اطمینان در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری همچنان وجود داشته و قانونگذاران اروپا و آسیا اعمال محرک‌های پولی را ادامه و یا افزایش داده‌اند.

    بازار سهام
    شاخص اس‌اندپی در ادامه روند مثبت 5 روز اخیر خود در مقایسه با هفته گذشته 0.5 درصد رشد داشت. این در حالی است که این شاخص در ماه اکتبر تاکنون 5.9 درصد افزایش یافته است.

    سهام شرکت جنرال الکتریک با رشد 3.4 درصدی به بیشترین مقدار خود در هفت سال اخیر رسیده است. سهام شرکت بین‌المللی هانی‌وال با افت 2 درصدی قیمت مواجه شد. اشلومبرگر نیز بعد از اعلام کاهش سوددهی نسبت به سال گذشته، در هفته گذشته 3.1 درصد افت قیمت داشت.

    در حالی‌که موجودی بالا و تقاضای نسبتا زیاد از سوی مشتریان خارجی،‌ تولیدکنندگان آمریکایی را با مشکل مواجه کرده است، آمار روز جمعه نشان از افت محصول کارخانه‌ها دارد. گزارش جداگانه نشان می‌دهد که تمایل مصرف‌کنندگان در ماه اکتبر بیش از حد پیش‌بینی‌شده افزایش داشته است.

    بر اساس این گزارش، شاخص استاکس اروپا نیز با 0.6 درصد رشد در آخرین روز هفته، بدون افت هفتگی به کار خود پایان داد.

    بازارهای در حال ظهور
    شاخص بازارهای درحال ظهور (ام‌اس‌سی‌آی)‌ 0.1 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشت. ارزش رینگیت مالزی در برابر دلار بعد از رسیدن به بیشترین میزان خود در هشت هفته اخیر، در این هفته با افت مواجه شد.

    شاخص هانگ‌سنگ چین، در هنگ‌کنگ 0.8 درصد افزایش داشت و میزان رشد خود را از انتهای سپتامبر به 13 درصد رساند. شاخص شانگهای نیز نسبت به هفته گذشته رشدی 6.5 درصدی را تجربه کرد.

    شاخص ایبووسپا برزیل در طول هفته با افت 3.5 درصدی مواجه شد. گروه گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد.
    بعد از اعلام آمادگی خواکیم لوی، وزیر دارایی برزیل برای استعفا، واحد پول این کشور با سقوط مواجه شد. بر اساس گزارش‌ها، افت رئال 3.7 درصد بوده است.

    کالاهای اساسی
    هر بشکه نفت آمریکا با افت 4.8 درصدی نسبت به هفته گذشته به 47 دلار و 2 سنت رسیدو برنت نیز با 50 دلار و 27 سنت به ازای هر بشکه به کار خود خاتمه داد.

    در میان افزایش نگرانی‌ها در مورد کندی میزان مصرف در چین، قیمت مس با اولین افت هفتگی خود در ماه جاری روبرو شد. هر پوند مس با افت 0.4 درصدی نسبت به هفته گذشته در معاملات آتی بازار نیویورک 2.4035 دلار معامله شد.

    بعد از اعلام کلمبیا در مورد افزایش صادرات،‌ معاملات قهوه نیز با بیشترین افت خود در هفت ماه اخیر مواجه شد.

    ارزها
    شاخص دلار بلومبرگ، نشانگر ارزش دلار در برابر 10 واحد پولی عمده دیگر، علی رغم رشد 0.3 درصدی در دو روز آخر هفته، با کاهش 0.4 درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شد.

    یورو با افت 0.3 درصدی 1.1357 دلار ارزش داشت، در حالی‌که ین با رشد 0.7 درصدی نسبت به دلار مواجه شد. بر این اساس هر دلار 119.5 ین معامله شد.
    دلار استرالیا و دلار نیوزلند نیز در طول هفته با افت 0.8 و 0.7 درصدی نسبت به دلار آمریکا مواجه شدند.

    اوراق قرضه
    اوراق خزانه با افت در روز پایانی و  پاک کردن رشد هفتگی خود در میان سیگنال‌های متفاوت اقتصاد آمریکا که انتظارات افزایش نرخ بهره در سال 2015 را کاهش داده است، به کار خود پایان داد.

    درمیان گمانه‌زنی ها در مورد  گسترش اقدامات محرک پولی بانک مرکزی اروپا برای حمایت از اقتصاد، اوراق قرضه اروپا، در کنار اوراق بهادار اسپانیا، ایتالیا و آلمان با رشد روبرو شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها