عصر خودرو

بانک مرکزی اروپا ترامپ را ریسکی مهم برای اقتصاد جهان دانست

عصر بازار- بانک مرکزی اروپا دولت دونالد ترامپ را به عنوان یکی از نگرانی های مهم در مورد چشم انداز رشد اقتصادی جهان معرفی کرده که باعث شده رشد اقتصاد جهانی به سمت کاهش متمایل شود.

بانک مرکزی اروپا ترامپ را ریسکی مهم برای اقتصاد جهان دانست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بانک مرکزی اروپا دولت دونالد ترامپ را به عنوان یکی از دلایل کلیدی ای یاد کرده که موجب شده ریسک های متوجه اقتصاد جهانی همچنان آن را به سمت کاهش متمایل کنند.

    بانک مرکزی اروپا که مقر آن در فرانکفورت قرار دارد در مقاله ای که در بولتن اقتصادی اش منتشر کرده می نویسد، هرچند برخی نگرانی ها در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی نظیر چشم انداز کوتاه مدت اقتصاد چین و انعطاف پذیری اقتصادهای بازارهای نوظهور کمرنگ شده، اما نگرانی های دیگری ظهور کرده است.

    در این مقاله تصریح شده است: «از زمان انتخابات (ریاست جمهوری) آمریکا، فشارها برای اعمال سیاست های نگاه به درون افزایش یافته است... به ویژه ابهامات قابل توجهی در مورد مقاصد دولت آمریکا در خصوص سیاست های مالی و تجاری اش وجود دارد که این ابهامات به ویژه در حوزه تجاری احتمالا می تواند تاثیرات منفی قابل توجهی بر اقتصاد جهانی به دنبال داشته باشد.»

    بانک مرکزی اروپا همچنین گفته، شاخص تنش های ژئوپلتیک که شامل جنگ، تنش های سیاسی و حملات تروریستی می شود، در فاصله اوایل سال 2016 و آغاز سال 2017 عمدتا ثابت بوده است. این بانک خاطر نشان ساخته که تاثیر ناشی از رای مردم انگلیس به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا کمتر از چیزی بوده که در ابتدا تصور می شد، اما ریسک های میان مدت ناشی از مذاکرات خروج همچنان به قوت خود باقیست.

    بانک مرکزی اروپا همچنین از مسیر «بسیار تدریجی» افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا استقبال کرده و گفته، این اقدام احتمال انقباضی شدن افسار گسیخته وضعیت های مالی جهانی را کاهش داده است.

    برچسب ها