عصر خودرو

با ۱۲.۵میلیارد دلار سرمایه گذاری؛

ابرفرودگاه جدید پکن ایرلاین‌ها را به چالش می‌کشد

عصر بازار- ابر فرودگاه ۱۲.۵ میلیارد دلاری بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی چین را به نبرد برای حکومت در این صنعت می‌کشاند.

ابرفرودگاه جدید پکن ایرلاین‌ها را به چالش می‌کشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مانند فرماندهان جنگی دنیای کهن، هر کدام از 3 شرکت بزرگ هواپیمایی چین در شهرهای منطقه خود حکومت می‌کنند: تا به امروز ایرچاینا پکن را در کنترل دارد، شرکت چین شرقی در مرکز مالی چین، شانگهای، حکمرانی می‌کند و شرکت هواپیمایی چین جنوبی در دروازه صادرات چین گوانژو حکومت می‌کند.

    در زمین‌های مسطح جنوب پکن یک ابر فرودگاه در حال ظهور است که این توازن را بر هم خواهد زد و هر سه غول هواپیمایی را در بزرگترین مرکز هوانوردی جهان در پایتخت چین گرد هم می‌آورد.

    این فرودگاه جدید در سال 2019 آغاز به کار خواهد کرد و مقامات چین آن را به عنوان مرکزی برای اعضای «اتحاد اسکای تیم» که گروهی از خطوط هوایی دنیا را تشکیل می‌دهد که شامل شرکت های چین شرقی (چاینا ایسترن) و چین جنوبی (چاینا سوزرن) هم می‌شود. به هر کدام از این دو شرکت هواپیمایی چینی هم  اجازه داده شده است 40 درصد از مسافران فرودگاه را به خود اختصاص دهند و در حیاط خلوت شرکت ایرچاینا بازه‌های زمانی مطلوبی برای اروپا و آمریکا به دست آورند.

    کورین پنگ مدیر اجرایی ارشد شرکت کروشال پرسپکتیو سنگاپور می‌گوید: این واقعا بازی را به نفع چاینا استرن و چاینا سوزرن تغییر می‌دهد. با قرار گرفتن همه اعضای اتحاد اسکای تیم زیر یک سقف روابط و ارتباطات پروازی بی‌نظیری ایجاد خواهد کرد.

    با دسترسی به جایگاه‌های بیشتر در پکن، چاینا سوزن و چاینا ایسترن به صورت بالقوه به مسیرهای پر سود آمیکای شمالی دسترسی بیشتری خواهند داشت درحالیکه شرکای آنها از اسکای تیم دستری بهتری به پایتخت چین خواهند داشت. به علاوه چاینا سوزرن که بزرگترین شرکت هواپیمایی چین است، قادر خواهد بود ترافیک مسافرانش را از آسیای جنوب شرقی برای پرواز از پکن به آمریکا جذب کند.

    تا زمانی که این فرودگاه افتتاح شود این شرکت‌ها باید برای پرواز به فرودگاه موجود پکن دلخوش کنند که ظرفیت آن تکمیل است. ایرچاینا که بخشی از اتحاد استار است که 28 عضو آن شامل یونایتد، سینگاپور ایرلاینز و لوفتهانزا، 38 درصد از فضاهای خالی فرودگاه بین‌المللی پکن را در اختیار دارند. این فرودگاه در سال 2016 حدود 94 میلیون مسافر را جابه‌جا کرد که به بیشترین ظرفیت آن که 96 میلیون است خیلی نزدیک بود.

    برچسب ها