عصر خودرو

روسیه به دنبال صادرات گاز مایع به بازارهای جدید ؛

روسیه به برزیل گاز مایع صادر می کند

عصر بازار- در صورت توافق روسیه و برزیل در زمینه تأمین گاز، روسیه علاوه بر صادرات گاز مایع در زمینه سرمایه‌گذاری در تأمین تجهیزات نیز در برزیل فعالیت خواهد کرد. شرکت گازپروم روسیه مدتهاست که در بازار برزیل فعالیت میکند و دو کشور تمایل دارند تا همکاری‌های خود در بخش انرژی را گسترش دهند .

روسیه به برزیل گاز مایع صادر می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،روسیه قصد دارد بازارهای صادرات گاز خود را گسترش دهد و از این رو به فکر صادرات گاز مایع به کشورهای دورتر همچون برزیل است.

    شرکت گازپروم روسیه اعلام کرده است تمایل دارد گاز مایع خود را به کشور برزیل صادر نماید و سرمایه‌گذاری لازم برای این کار در برزیل را نیز خود متقبل گردد. برای واردات گاز مایع لازم است بنادر مخصوصی با امکانات مورد نیاز تجهیز گردد تا امکان پهلوگیری و تخلیه گاز مایع فراهم باشد.

    در صورت تحقق این هدف روسیه علاوه بر صادرات گاز مایع در زمینه سرمایه‌گذاری در تأمین تجهیزات نیز در برزیل فعالیت خواهد کرد. شرکت گازپروم روسیه مدتهاست که در بازار برزیل فعالیت میکند و دو کشور تمایل دارند تا همکاری‌های خود در بخش انرژی را گسترش دهند.

    کشورهای صاحب گاز عمدتا ترجیح میدهند گاز خود را از طریق خط لوله و به کشورهای نزدیک تر صادر نمایند تا قیمت تمام شده کمتری داشته باشد. اما در شرایطی که این امکان فراهم نباشد و میزان گاز موجود بسیار زیادتر از ظرفیت صادراتی با خط لوله باشد، کشورهای دارای منابع گازی ترجیح میدهند با سرمایه‌گذاری در تولید گاز مایع، به مقاصد بیشتری گاز صادر نمایند. در حال حاضر کشورهای روسیه، آمریکا و قطر جزء صادرکنندگان عمده گاز مایع در جهان هستند.

    در حال حاضر نیز کشور روسیه از طریق خط لوله به کشورهای همسایه خود همچون چین، ترکیه و اتحادیه اروپا گاز صادر می‌نماید و برنامه دارد که بر میزان صادرات گاز خود از این طریق بیفزاید. اما یکی از برنامه‌های روسیه در زمینه صادرات گاز نیز افزایش مقاصد صادراتی از طریق صادرات گاز مایع است.

    کشور برزیل یکی از پر جمعیت‌ترین کشورهای دنیاست که سالانه مقادیر قابل توجهی از نیاز خود به انرژی را از طریق واردات تأمین میکند. واردات بخشی از نیاز انرژی داخلی از روسیه به برزیل نیز در تنوع بخشی به مبادی وارداتی انرژی کمک می‌نماید.

    از طرف دیگر هر دو کشور برزیل و روسیه عضو گروه بریکس هستند و از این منظر نیز روابط مناسبی با یکدیگر دارند. صادرات گاز روسیه به برزیل به شکل گاز مایع میتواند مزایای زیادی برای هر دو طرف داشته باشد.

    برچسب ها