عصر خودرو

حضور پررنگ شرکت ها و بازرگانان ایرانی در اندونزی

عصر بازار- هیات هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی «BKPM» در گزارشی اعلام کرد، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تعداد ۲۵ طرح سرمایه گذاری به ارزش ۲۵.۶ میلیون دلار توسط شرکت ها و تجار ایرانی در اندونزی اجرا شده و یا در دست اجرا است.

حضور پررنگ شرکت ها و بازرگانان ایرانی در اندونزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «انور کمری» رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها به صورت عمده در بخش‌های تجارت عمومی و تعمیرات، حمل و نقل و انبارداری، صنایع شیمیایی و دارویی، هتلداری و رستوران و صنایع فلزی بوده است.
    وی گفت: آمار یاد شده نشان می‌دهد از سال 2008 تا سال 2014 به ‌طور میانگین در هر سال سه طرح به ارزش یک میلیون دلار در اندونزی اجرا شده، در سال 2015 هیچ طرحی اجرا نشده و در سال 2016 تعداد 16 طرح با سرمایه‌ای معادل 14.3 میلیون دلار و در چهار ماهه ابتدای سال 2017 تعداد 9 طرح به ارزش 11.3 میلیون دلار در این کشور اجرا شده و یا در دست اجرا است.
    کمری گفت: از الزام های نفوذ و ماندن در این بازار حضور فیزیکی و تعامل نزدیک با بازیگران اقتصادی این کشور است که می‌تواند در قالب ثبت شرکت، ایجاد نمایندگی و یا تعیین عامل توزیع محقق شود و همچنین حضور فعال در نمایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری در مقیاس متوسط و کوچک در بخش‌های هتلداری و رستوران، حمل و نقل و انبارداری، صنایع نفت، صنایع شیمیایی و دارویی از جمله راه‌های دیگر موفقیت در این بازار خواهد بود.
    اندونزی با جمعیتی حدود 260 میلیون نفر دارای بازار بزرگ مصرفی است و پتانسیل بالایی برای حضور شرکت‌های ایرانی در این بازار وجود دارد.

    برچسب ها