عصر خودرو

معاون وزیرصنعت:

تولید مشترک ماشین های راهسازی با شرکت های خارجی کلیدخورد

عصر بازار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید ماشین های راهسازی و معدنی به صورت مشترک با شرکت های خارجی و سازماندهی سه هزار دستگاه از این ماشین آلات صنعتی در پنج سال آینده خبر داد.

تولید مشترک ماشین های راهسازی با شرکت های خارجی کلیدخورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محسن صالحی نیا» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: شرکت هپکو برخی ماشین های معدنی و راهسازی مانند لودر، بولدوزر و گریدر را که قدرت موتور پایین تری دارند، می تواند تولید کند اما در بازه ماشین های با قدرت بالا ناچار به وارداتیم.
    به گفته این مسئول، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال طراحی برنامه ای است که براساس آن شرکت هپکو بتواند با همراهی نشان های تجاری (برند) معتبر خارجی و همکاری مشترک با آنها، دستیابی به بازه های قدرتی بالاتر را در دستور کار خود قرار دهد.
    وی با اشاره به تامین اعتبار نوسازی تجهیزات، خاطرنشان کرد: این مهم بر اساس برندهای معتبر جهانی و ماشین آلات روز، نیازمند منابع مالی بالایی است.
    صالحی نیا ادامه داد: اگر در نظر داشته باشیم که این ماشین آلات را با همکاری خارجی ها تولید کنیم، نیازمند ایجاد یک ارتباط منطقی بین سازندگان اصلی، تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان منابع مالی (بانک ها) هستیم.
    وی تصریح کرد: این وزارتخانه در تلاش است تا تعداد ماشین آلات راهسازی و معادن مورد نیاز کشور را به سه هزار دسگاه در پنج سال افزایش دهد و سازماندهی کند.
    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال خاطرنشان کرد: وارد کردن این ماشین آلات ممنوع نیست و بویژه در بازه قدرتی که امکان تولید آن در داخل نیست، منع خاصی ندارد.
     روز گذشته «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به برگزاری جلسه ای با سهامداران جدید شرکت هپکو، خاطرنشان کرد: این شرکت توانایی ساخت ماشین آلات راهداری، ساختمانی و معدنی را دارد و در زمینه سرمایه گذاری مشترک با چند شرکت خارجی در حال مذاکره اند.
    وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بخشی از ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن در داخل ساخته شود، اما به تعداد محدود و در مواردی که ساخت آنها به صرفه و اقتصادی نباشد، از خارج وارد خواهند شد.
    نعمت زاده افزود: توانمندی خوبی در زمینه ساخت ماشین آلات متوسط معدنی وجود دارد که ظرفیتی اقتصادی است و به نظر می رسد در یک سال آینده بتوانیم شاهد تولید این خودروها در داخل باشیم.
    26 خرداد ماه گذشته در مذاکرات سفیر ایران در مینسک و مدیرعامل شرکت ملی مس با وزیر صنایع بلاروس توسعه روابط در عرصه های مختلف معدنی از جمله تولید مشترک ماشین آلات بررسی شد.

    برچسب ها