عصر خودرو

مدیر بانک ملی استرالیا:

مالیات جدید استرالیا سرمایه گذاران خارجی را ترساند

عصر بازار- تصمیم استرالیا برای اعمال مالیاتی ۶.۲ میلیارد دلار (دلار استرالیا) بر بانک‌های مهم خود، در بین سرمایه‌گذاران خارجی وضعیتی مبهم و نامعین به وجود آورده است.

مالیات جدید استرالیا سرمایه گذاران خارجی را ترساند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، طبق گفته مدیر اجرایی ارشد بانک ملی استرالیا (NAB)، تصمیم استرالیا برای اعمال مالیات 6.2 میلیارد دلاری (دلار استرالیا) بر بانک‌های مهم خود، در بین سرمایه‌گذاران خارجی چشم‌اندازی مبهم و نامعین به وجود آورده است. آنها دیگر این کشور را به عنوان مقصدی پایدار برای سرمایه‌گذاری نمی‌شناسند.

    مدیر اجرایی ارشد NAB اندرو ترنتون می‌گوید: سرمایه‌گذاران لندنی که او ملاقات کرده است در مورد طرح مالیات دولت فدرال  که در «بازبینی مالی استرالیا» که یکشنبه هفته گذشته گزارش شد، مورد اشاره قرار گرفت، نگران‌ هستند.

    آنها می‌گویند که پایداری و سازگاری شرایط و فضای کاری در استرالیا کاهش یافته است و آنها به استرالیا به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری اعتماد کمتری دارند.

    دومین ایالت استرالیا در روز جمعه اعلام کرد برای وضع مالیات بانکی مخصوص خود آماده است.

    استرالیای جنوبی روز پنج شنبه با اعلام وضع مالیات 370 میلیون دلاری بر 5 بانک وام‌دهنده بزرگ ، بانک‌های بزرگ استرالیا را خشمگین کرد و استرالیای غربی هم در روز جمعه اعلام کرد این گزینه جذاب به نظر می‌رسد.

    البته فرمانداران 3 ایالت پرجمعیت‌ استرالیا شامل ویلز جنوبی جدید، ویکتوریا و کوئینزلند اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای مالیات بانکی ندارند.

    مالیات‌های فدرال و استرالیای جنوبی به چهار بانک بزرگ اعمال می‌شود: گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند، بانک رفاه استرالیا، بانک ملی استرالیا و بانک وست‌پک به علاوه بانک گروه مک‌کوایر.

    وضع این مالیات با مخالفت شدید اتحدیه بانک‌داران استرالیا (ABA) مواجه شد اما پشتیبانی و محبوبیت گسترده‌ای هم به‌همراه داشت.

    برچسب ها