عصر خودرو

روسیه به دنبال جایگاه قطر در صادرات LNG

عصر بازار- روسیه با وجود همه نگرانی ها در مورد تحریم های آمریکا در بخش گاز اعلام کرد با راه اندازی پروژه LNG شرکت Novatek می تواند جایگاه اول قطر در صادرات گاز طبیعی مایع شده جهان را به خود اخصاص دهد.

روسیه به دنبال جایگاه قطر در صادرات LNG
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، مارک جیتوای، مدیر امور مالی شرکت Novatekروسیه اعلام کرد شرکتش انتظار دارد تولید گاز از پروژه گازی Yamal را تا پایانسال جاری میلادی آغاز کند و تا شش ماه پس از شروع تولید فاز نهایی آن را نیز تکمیلکند.
    شرکت Novatekبزرگترین شرکت تولید گاز غیر دولتی روسیه است. میدان گازی Yamal در قطب شمالقرار دارد. پروژه Yamalدومین پروژه گازی Novatek وسومین پروژه بزرگ گازی روسیه است که با راه اندازی آن روسیه در یک دهه آینده بهبزرگترین تولیدکننده LNG درجهان تبدیل می شود.
    جیتوای اظهار کرد: "ما آرزوهای بزرگی برای تبدیل شدن به آنچه قطر امروزبه عنوان یک کشور است، داریم."
    قطر و روسیه رقبای یکدیگر در بازار گاز جهانی هستند. تولید و صادرات LNG قطربه دنبال تحریم های عربستان در ماه گذشته موجب تشویش و نگرانی در بازارها شده است.
    هم اکنون قطر با فروش سالانه 77.2 میلیون تن LNG در سال و دارابودن سهم 30 درصدی در بازار این محصول در سال 2016 با فاصله بزرگترین صادرکننده LNG درجهان است.
    روسیه در همان سال با چهار درصد سهم بازار جایگاه هفتم را داشت. این کشور 10.8میلیون تن LNGصادر کرد. پروژه گازی Yamal پساز تکمیل همه فازهای آن 16.5 میلیون تن LNG به صادرات گاز این کشور اضافه میکند. در این صورت این کشور پس از استرالیا سومین کشور صادرکننده LNG میشود.
    ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرده است که در صورتیکه سرعت توسعه پروژه های گازی به همین شکل ادامه یابد، روسیه به زودی به بزرگترین صادرکننده LNG درجهان تبدیل می شود.

    برچسب ها