عصر خودرو

نوربالای سراتو، جنب بندر انزلی؛

عرضه دوم خودروسازی سایپا در راه بورس کالا

عصر بازار- مدیر امور سهام و سرمایه گذاری های سایپا گفت: سیاست سایپا عرضه دوباره خودروی سراتو در بورس کالاست و امیدواریم در هفته های پیش رو این عرضه موفق از سر گرفته شود؛ همچنین پس از عرضه محصولات در بورس کالا و اخذ سایر شروط، انتشار اوراق را آغاز می کنیم .

عرضه دوم خودروسازی سایپا در راه بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، زمزمه عرضه محصولات سراتو در بورس کالا مدت هاست به گوش می رسید. درخواست پذیرش کالای خودرو سراتو، تولیدی شرکت سایپا از طریق شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در تاریخ  25دی ماه سال 95 به شرکت بورس کالای ایران ارائه شد و در نودمین جلسه هیأت پذیرش بورس کالای ایران مورخ 19بهمن سال گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و نهایتا پذیرش آن به تصویب رسید. همچنین طبق شرایط پذیرش، عرضه کننده متعهد شد که شرایط عرضه را به گونه ای فراهم نماید که حداقل یک بار عرضه در ماه انجام پذیرد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام نماید . شرکت خودرو سازی سایپا نیز طبق تعهد خود متعهد شد مقدار 25 % از کل تولید سالانه معادل 2540 دستگاه را در بورس عرضه نماید.

    سرانجام طی خرداد ماه جاری، سایپا، سراتو را در بورس کالا واقع در خیابان طالقانی، نبش بندر انزلی عرضه کرد. تعداد خودروی عرضه شده در بورس 50 دستگاه بود و قیمت پایه آن 87 میلیون تومان -بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی- رقم خورد. اما خبر جدید این که احتمالا در هفته پیش رو سایپا برای بار دوم عرضه های این محصول را  خواهد داشت.

    در همین زمینه، سعید جمالی، مدیر امور سهام و سرمایه گذاری های سایپا گفت: سیاست سایپا عرضه دوباره خودروی سراتو در بورس کالا است و امیدواریم در هفته های پیش رو این عرضه موفق از سر گرفته شود.

    وی با بیان این که سایپا برای انتشار اوراف سلف برنامه هایی در دستور کار دارد ، گفت :ما ابتدا باید شروط این عرضه را پشت سر بگذاریم.برای عرضه اوراق نخستین شرط عرضه محصولات در بورس کالا است که این کار در حال انجام است . پس از عرضه محصولات در بورس کالا  و اخذ سایر شروط انتشار اوراق را آغاز می کنیم .

    وی در خصوص زمان انتشار اوراق نیز توضیح داد: تلاش خواهیم کرد در تابستان سال جاری حتما  انتشار اوراق سلف موازی را داشته باشیم.

    این مقام اجرایی در گروه خودروسازی سایپا از همکاری بورس کالای ایران در عرضه نوبت اول سراتو قدردانی کرد و گفت:بورس کالا در ماه های گذشته به طور جدی پیگیر این عرضه بود و در تمام مراحل پذیرش سایپا را برای پیشبرد امور و طی تشریفات قانونی همیاری کرد.

    برچسب ها