عصر خودرو

در هفته ای که گذشت رقم خورد؛

انعقاد ۵۴ هزار قرارداد سکه آتی در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۵۴ هزار و ۸۴۶ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۵۴ هزار قرارداد سکه آتی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در شرایطی است که اونس طلا که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رشد را تجربه کرده بود روز جمعه را نیز با روند رشد آغاز کرد. آنچه صبح جمعه به اونس کمک کرد ادامه احیای بهای نفت خام بود.

    طلا روز جمعه برای سومین روز متوالی افزایش یافت اما این افزایش که تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و ضعف دارایی های پرریسک روی داد، به رشد هفتگی این فلز زرد کمکی نکرد.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 46 هزار و 573 قرارداد را به ارزش 6 هزار و 291 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با 5 هزار و 179 قرارداد به ارزش 706 میلیارد ریال رسید.

    در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد تیرماه امسال جای گرفت؛ به طوری که سررسید تیرماه با یک هزار و 266 قرارداد به ارزش 154 میلیارد ریال رسید.همچنین سررسید شهریور ماه با  884  قرارداد به ارزش 110 میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت. در جایگاه آخر نیز

    سررسید آبان ماه با 748 قرارداد به ارزش 95 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  3هزار و 647 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روندی مثبت رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 223 هزار تومان، رشد 0.31 درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 251 هزار تومان رشد 0.14 درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و 282 هزار تومان به فروش رسید و افزایش قیمت 0.16 درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و 314 هزار تومان معامله و با رشد 0.21 درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون 349 تومان به ثبت رسید و با افزایش قیمت 0.36 درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها