عصر خودرو

بازدید مدیران یک شرکت سرمایه گذاری ژاپنی از بندر شهید بهشتی چابهار

عصر بازار- مدیران و کارشناسان فنی یک شرکت سرمایه گذاری کشور ژاپن با هدف مشارکت در تجهیز «ایکس ری کانتینری» روز شنبه از بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان دیدن کردند.

بازدید مدیران یک شرکت سرمایه گذاری ژاپنی از بندر شهید بهشتی چابهار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید هیات سرمایه گذار ژاپنی اظهار داشت: مدیران این شرکت از مکان نصب ایکس ری کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار دیدن کردند تا بتوانند در آینده اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
    ابوالقاسم اسدی افزود: این شرکت یک سازمان دولتی مستقل بین المللی در زمینه توسعه است که به دولت ژاپن و کشورهای در حال توسعه کمک می کند.
    وی بیان کرد: در راستای موافقت اجرای یادداشت تفاهم بین ایران و ژاپن برای تجهیز گمرگات کشور به دستگاههای ایکس ری کانتینری برای تسهیل و تسریع در امور تجاری، مدیران این شرکت بازدید میدانی از بندر شهید بهشتی چابهار را در دستور کار قرار دادند.
    وی ادامه داد: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار بهترین راه ترانشیپ کالا(انتقال کالا از یک وسیله حمل به وسیله دیگر در یک نقطه) به سایر بنادر خلیج فارس است.
    معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پس از تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در فاز نخست ظرفیت آن از 2 و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد.
    اسدی اظهار داشت: پس از تکمیل و بهره برداری فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار کشتی های بزرگ اقیانوس پیما قابلیت پهلوگیری در این بندر را خواهند داشت که این اقدام سبب رونق و توسعه اقتصادی جنوب شرق کشور می شود.
    وی افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی تمایل زیادی برای حضور در چابهار دارند.
    بر اساس این گزارش، شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
    چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

    برچسب ها