عصر خودرو

با رونمایی از بسته جدید اقتصادی؛

شاخص بورس ۸۲۵ واحد صعود کرد

عصر بازار: بازار سهام امروز در نخستین روز کاری خود در هفته آخر مهرماه امسال همسو با اقبال خریداران سهام با رشد دسته‌جمعی نماگرهای این بازار روبرو بود.

شاخص بورس ۸۲۵ واحد صعود کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 25 مهرماه 94 با افزایش 825 واحدی به رقم 62 هزار و 799 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با رشد 323 واحدی به عدد 24 هزار و 599 واحد دست یافت.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 1160 واحدی عدد 70 هزار  46 واحد را تجربه کرد.

    شاخص بازار اول اما در حالی با 719 واحد افزایش به عدد 43 هزار و 808 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1010 واحدی به رقم 138 هزار و 156 واحد رسید.

    همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز این بازار با رشد 20 واحدی رقم 721 واحد را تجربه کرد.

    براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 147 میلیارد و 891 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 907 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 893 نوبت داد و ستد بود.

    همچنین در بازار امروز، نماد معاملاتی بانک ملت با 67 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 63 واحد و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با 60 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در افزایش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی بانک خاورمیانه با 8 واحد و شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و صنایع شیمیایی ایران هریک به میزان یک واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به جای گذاشتند.

    براساس این گزارش، طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، حق تقدم خرید سهام تراکتورسازی ایران، قند تربت جام از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه نوین و اوراق اجاره سایتل، نفت و گاز پرشیا بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در اغلب نمادهای معاملاتی با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبرو بود. این در حالی بود که در برخی گروه‌ها با وجود عرضه‌های کم حجم حقوقی، صف‌های خرید پایداری نیز شکل گرفت.

    امروز همچنین معاملات کدبه‌کد در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران به میزان 117 میلیون سهم و به ارزش 10 میلیارد و 799 میلیون تومان از سوی حقوقی کدبه‌کد شد.

    در نماد معاملاتی سایپا دیزل نیز بیش از 32 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان از سوی حقوقی کدبه‌کد شد.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین نیز 3.5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان و در پتروشیمی پردیس 2 میلیون و 700 هزار سهم به ارزش 2 میلیارد و 750 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز 2 میلیون سهم به ارزش دو میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها