عصر خودرو

شنبه ۲۵ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۷.۲۵ در بازار برق بورس انرژی ۱۴,۵۶۱ مگاوات برق به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۴ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) نسبت به روز معاملاتی گذشته تغییرات چندانی نداشت البته با 0.1 درصد رشد همچنان در مدار صعود باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند صعودی قیمت در معاملات امروز در محدوده 365,000 ریال متوقف شده، البته با توجه سابقه روند پلکانی قیمت در روزهای اخیر احتمال صعود دوباره وجود دارد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، به نظر می¬رسد تداوم روند صعودی خریداران را نسبت به انجام معامله ترغیب کرد تا شاهد افزایش قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات باشیم. با توجه به افزایش حجم معاملات احتمال تداوم صعود قیمت وجود دارد. نکته قابل توجه در بازار امروز معامله در محدوده 365,000 ریال در تمام سررسیدهای آبان ماه بود که اختلاف قیمت چندانی بین ابتدا و انتهای نمادهای این ماه وجود نداشت.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940805 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940805 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته اما در اواسط دوره با تغییر روند، شیب صعودی به خود گرفته و تا محدوده 365,000 ریال رشد داشته که در حال حاضر بیشترین قیمت در طول دوره معاملاتی در این نماد است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کاملاً نزولی بوده و در انتهای دوره در محدوده 415,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 2,149 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 13/07/1394 با 469 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930805 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها