عصر خودرو

هزار ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر شد

عصر بازار- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: هزارمین ضمانت نامه این صندوق از ابتدای تاسیس، در آخرین روز خرداد ماه امسال برای یک واحد تولیدی در استان قزوین صادر شد.

هزار ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، محمد حسین مقیسه گفت: این صندوق در سال 1383 با مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و پس از تدوین اساسنامه، آیین نامه ها و فرایندها ، اولین ضمانت نامه خود را در سال 1386 صادر کرد.

    وی گفت: هزارمین ضمانت نامه این صندوق که ضمانت نامه اعتباری سرمایه در گردش بوده، برای یک واحد تولیدی لوله اتصالات و مخازن کامپوزیتی مستقر در استان قزوین به ارزش 14 میلیارد ریال در آخرین روز خرداد ماه امسال صادر شد.

    مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک همچنین افزود: این صندوق از سال 94 به بعد روند رو به رشدی را طی کرد و در سال 95 با رشد صدور ضمانت نامه، توانست کمکی خوبی به واحدهای تولیدی کوچک نماید.

    مقیسه گفت: در طول مدت فعالیت ندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از ابتدای شروع به فعالیت خود تا پایان خرداد ماه 96، هزار ضمانت نامه به ارزش بیش از 4 هزار و 600 میلیارد ریال صادر شده است.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: همچنین طی 10 سال گذشته 285 فقره ضمانت نامه نیز به ارزش هزار و200 میلیارد ریال تمدید شده است.

    مقیسه گفت: این صندوق تا سال 94 تنها به دو تا سه بانک همکاری داشته است اما با امضا تفاهم نامه با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، هم اکنون 18 بانک،  پذیرای ضمانت نامه  صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می باشند.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: تا سال 94 ، این صندوق تنها یک نوع ضمانت اعتباری صادر می کرد اما هم اکنون،  انواع ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت نامه حسن انجام کار، ضمانت نامه اعتبار خرید ، ضمانت نامه پیش پرداخت و.. برای صنایع کوچک صادر می نماید.

    وی همچنین افزود: فرایند الکترونیکی کردن صدور ضمانت نامه های از سال 96 آغاز شده و فرایند صدور، کاملا بصورت الکترونیکی انجام می پذیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: به دنبال اصلاح اساسنامه این صندوق هستیم که بتوانیم خدمات و حمایت های بیشتری به واحدهای تولیدی کوچک ارائه دهیم.

    مقیسه گفت : یکی از موارد پیشنهادی اصلاح اساسنامه این است که هم اکنون این صندوق 70 درصد اصل و سود تسهیلات را ضمانت می کند(در مناطق محروم تا 85 درصد) اما پیشنهاد ما این است که بتوانیم 100 درصد تسهیلات برای صنایع کوچک را ضمانت کنیم.

    وی افزود: با گسترش فعالیت ها و رشد صدور ضمانت نامه ها ، لزوم افزایش سرمایه صندوق لازم و ضروری است که امیدواریم در سال اشتغال و تولید با همراهی دولت و مجلس محترم این مهم انجام شود.

    برچسب ها