عصر خودرو

طلا هفته را صعودی به پایان برد

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در اوایل جلسه دیروز تا رقم ۱۲۵۸ دلار و ۸۱ سنت افزایش یافت و در پایان معاملات این روز با نیم درصد افزایش در رقم ۱۲۵۶ دلار و ۷۱ سنت کار خود را به پایان برد.

طلا هفته را صعودی به پایان برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار، عدم قطعیت سیاسی و اقتصادی در نقاط مختلف جهان و چشم انداز محدود افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم یک هفته گذشته برسد.

    رئیس فدرال رزرو شعبه شنت لوئیس گفت، تا زمانی که نرخ تورم در آمریکا به وضوح به 2 درصد هدف گذاری شده برسد، فدرال رزرو باید از هرگونه افزایش بیشتر نرخ بهره خودداری کند. این اظهارات نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا نمی داند چه واکنشی در برابر کاهش اخیر نرخ افزایش قیمت ها از خود نشان دهد.

    اما بولارد هم اکنون در کمیته تعیین خط مشی فدرال رزرو آمریکا حق رای ندارد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در اوایل جلسه دیروز تا رقم 1258 دلار و 81 سنت افزایش یافت و در پایان معاملات این روز با نیم درصد افزایش در رقم 1256 دلار و 71 سنت کار خود را به پایان برد.

    قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.6 درصد افزایش به 1256 دلار و 4 سنت رسید. قیمت طلا در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در طی 3 هفته اخیر قرار داشت.

    تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «طلا بعد از دو هفته کاهش بالاخره این هفته عملکرد مطلوبی داشته و احتمالا به یک کف قیمت 1240 دلاری در کوتاه مدت رسیده است.»

    ادعاها در مورد ارتباط دولت ترامپ با روسیه، بر پنج ماه نخست ریاست جمهوری وی سایه افکنده، کره شمالی در حال آزمایش یک موتور موشک است و مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگرانی هایی را در مورد ثبات جهانی ایجاد کرده است.

    تحلیلگران موسسه جولیوس بائر در یادداشتی نوشتند: «سر و صداهای سیاسی از واشنگتن در مورد روابط ترامپ با روسیه بعید است عامل پایداری برای تقویت بازار طلا باشد. در عین حال افزایش تنش های ژئوپلتیک با کره شمالی نیز یک عامل افزاینده قیمت است.»

    برچسب ها