عصر خودرو

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس خبر داد:

توقف عرضه اولیه «وپسا» منوط به محرز شدن ابهام

عصر بازار- یک مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بورس امروز برای بررسی شبهات احتمالی در اطلاعات نخستین عرضه اولیه سهام در سال جاری تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: در صورت محرز شدن شبهات گزارش‌های اخیر از انجام این عرضه اولیه جلوگیری خواهد شد.

توقف عرضه اولیه «وپسا» منوط به محرز شدن ابهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به شبهات مطرح شده طی دو روز اخیر در زمینه گزارش ها و اطلاعات مالی ارسالی از سوی ناشر شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس امروز شنبه جلسه ای در اداره نظارت بر ناشران فرابورسی با حضور مدیران این شرکت و مسئولان سازمان بورس به منظور بررسی ابهام های احتمالی برگزار می شود.

    محسن خدابخش با بیان اینکه عرضه اولیه سهام "وپسا" در روز جاری منوط به نتیجه این جلسه تا پیش از ظهر امروز خواهد بود ، عنوان کرد: بر اساس مقررات موجود شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس از سوی هیات پذیرش فرابورس پذیرفته شده و احتمالاً کمیته پذیرش در زمان ارسال درخواست ناشر مستندات و مدارک شرکت را بررسی کرده اند که در نهایت منجر به پذیرش ناشر در فرابورس شده است.

    اما در عین حال مدارک و گزارش هایی طی روز 5 شنبه از سوی ناشر "وپسا" بر روی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) منتشر شده که چنانچه مشابه شرایط حاکم بر سایر نماد های معاملاتی مستلزم  توقف نماد معاملاتی باشد بطور قطع تا اطلاع ثانونی خبری از عرضه اولیه سهام این شرکت تا زمان روشن شدن ابهام ها نخواهد بود.

    این مقام مسئول افزود: در صورتی که جلسه امروز سازمان بورس  به نتیجه ای دست یابد که از حیطه مقررات نظارتی بازار مشکلی از بابت گزارش های منتشر شده از سوی این ناشر در روز 5 شنبه وجود نداشته باشد فرآیند عرضه اولیه "وپسا" در روز جاری انجام خواهد شد.

    خدابخش تصریح کرد: سازمان بورس بنا ندارد نخستین عرضه اولیه سهام در سال جاری همراه با بهام و شبهه برای عموم ذی نفعان بازار سهام باشد.

    برچسب ها