عصر خودرو

شرکت هواپیمایی آمریکایی درخواست قطر برای خرید سهام خود را رد کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز اعلام کرد تقاضای قطر برای خرید ۱۰ درصد از این شرکت را رد کرده است.

شرکت هواپیمایی آمریکایی درخواست قطر برای خرید سهام خود را رد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، داگ‌پارکر مدیرعامل شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز اعلام کرد این شرکت با پیشنهاد قطر برای خرید 10 درصد از سهام این شرکت هوایی مخالفت کرده است.

    پارکر معتقد است این مسئله اصلاً منطقی نیست. به نظر من بسیار گیج‌کننده است و من تا حدودی سردرگم شده‌ام. چرا باید شرکتی که ما به شدت در حال رقابت با آن هستیم، بخواهد بخشی از سهام ما را بخرد و این اصلاً منطقی نیست. از سال 2015 شرکت‌های هواپیمایی آمریکن ایرلاینز، دیتا و یونایتد آمریکا از رقابت نابرابر با سه شرکت خاورمیانه اتحاد، قطر ایرویز و امارات شاکی هستند. این شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی مخالف توسعه فعالیت‌ رقبای عرب خود در آمریکا بوده و مدعی هستند به این دلیل که دولت‌های عربی به آنها یارانه می‌دهند این شرکت‌ها قیمت بلیت‌ها را به صورت مصنوعی پایین نگه می‌دارند.

    پارکر معتقد است این پیشنهاد قطر احتمالا به این معنی خواهد بود که این شرکت می‌خواهد سیاست آمریکن ایرلاینز را نسبت به رقابت با شرکت‌های عربی تغییر دهد.

    این مقام آمریکایی ادامه داد: در صورتی که مقصود آنها این باشد اشتباه است چرا که ما با تمام توان در تلاش هستیم تا با افزایش قدرت خود از ایرلاین دفاع کنیم و به این سیاست ادامه خواهیم داد. البته قطر ایرویز هنوز در این زمینه به صورت رسمی پیشنهادی را ارائه نداده اما هرگونه خرید بیش از 4.75 درصد از سهام شرکت آمریکایی امریکن ایرلاینز نیازمند تأیید هیأت مدیره آن خواهد بود.

    در واکنش به سخنان پارکر شرکت هواپیمایی قطر طی توئیتی اعلام کرد: ما به شدت از مواضع مدیرعامل آمریکن ایرلاینز در این زمینه که این شرکت هواپیمایی فقط یک زمینه سرمایه‌گذاری مالی است خوشحالیم. به دلیل بحران سیاسی در خاورمیانه فشارها بر قطر ایرویز افزایش یافته و با توجه به بسته شدن آسمان کشورهای عربستان، بحرین، امارت و مصر بر روی هواپیماهای این شرکت پیش‌بینی می‌شود سود خالص این شرکت هواپیمایی طی سال جاری کاهش چشمگیری را تجربه کند.

    برچسب ها