عصر خودرو

فروش سه دارایی مهم از زیرمجموعه مهم سایپا

عصر بازار- سرمایه گذاری سایپا، نتایج تصمیمات هیات مدیره در خصوص فروش املاک و مستغلات شرکت را اعلام کرد.

فروش سه دارایی مهم از زیرمجموعه مهم سایپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سرمایه گذاری سایپا که برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی از  1.067 به 1.334 میلیارد تومان دارد ، در روز تعطیلی کاری از افشای اطلاعات با اهمیت و مربوط به فروش سه دارایی خبر داد.

    به منظور بهینه سازی سرمایه گذاریها، شرکت قصد دارد دارایی های آگهی شده در روزنامه اطلاعات را به فروش برساند، از این رو در خصوص تاثیرات مالی این کار توضیح داده است.

    براین اساس، در آخرین  پیش بینی ارائه شده سود فروش سهام شرکت کارگزاری سپهر باستان به مبلغ 25 میلیارد ریال تحت سرفصل فروش سرمایه گذاریها و سود فروش پروژه ساختمانی الهیه به مبلغ 100 میلیارد ریال در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی پیش بینی و لحاظ گردیده است.

    به این ترتیب، از بابت فروش پروژه ساختمانی الهیه و کارگزاری سپر باستان سودی به مبلغ پیش بینی شده درآمد سرمایه گذاریها اضافه نخواهد کرد و درخصوص فروش ملک پلاسکو شرکت در نظر دارد ضمن تغییر کاربری ملک به تجاری و اداری اقدام به فروش نماید.

    لذا هزینه‌های تغییر کاربری و برخی هزینه‌های جانبی حدود مبلغ 1,350 میلیارد ریال برآورد که از محل فروش ملک تامین خواهد شد و به بهای تمام شده فعلی ملک پلاسکو کار اضافه می‌گردد.

    در هر صورت پس از طی مراحل مزایده و فروش ملک، سود حاصل از فروش منجر به تغییر سود پیش بینی شده می گردد، ضمن اینکه سیاست شرکت این است که در صورت تحقق فروش مذکور و با عنایت به میزان سود حاصل برنامه فروش سهام موجود در پرتفو مورد بازنگری قرار بگیرد.

    از این رو، در حال حاضر امکان اعلام میزان تغییر سود و تاثیر آن بر برنامه های سرمایه گذاری شرکت وجود ندارد و پیش بینی می شود در صورت قطعیت مزایده، اخذ تغییر کاربری و فروش قبل از پایان سال 96 تکمیل شود.

    گرچه برخی رایزنی های در خصوص فروش ملک پلاسکو صورت گرفته، تصمیم گیری قطعی در خصوص فروش و یا عدم فروش ملک مذکور منوط به نتایج حاصل از مزایده است.

    برچسب ها