عصر خودرو

کاهش قیمت یک محصول فولادی در جهان با اجرای پروژه مشترک ایران و اتریش

عصر بازار- اگر طرح های ایران برای ساخت یک کارخانه تولید تختال فولادی در این کشور به ثمر بنشیند، قیمت این کالا در بازارهای جهانی احتمالا شاهد کاهش بیشتری خواهد بود.

کاهش قیمت یک محصول فولادی در جهان با اجرای پروژه مشترک ایران و اتریش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، اگر طرح های ایران برای ساخت یک کارخانه تولید تختال فولادی در این کشور به ثمر بنشیند، قیمت این کالا در بازارهای جهانی احتمالا شاهد کاهش بیشتری خواهد بود.

    تختال قطعه‌ای مکعب مستطیل از فولاد است با ابعاد 230 میلیمتر، 1.25 متر و 12 متر. تختال یکی از محصولات میانی برخی کارخانه‌های فولادسازی است که از آن برای تولید فولاد ورق استفاده می‌شود.

    منابعی در ایران و اتریش گفتند، شرکت هایی از این دو کشور برای احداث یک کارخانه تولید تختال فولادی در جنوب ایران همکاری خواهند کرد. پیش از این گزارش هایی غیر دقیق در ایران منتشر شده بود که نشان می داد هفته گذشته شرکت فولادسازی ووستالپین اتریش و وزارت دارایی این کشور مستقیما در قرارداد مربوط به این پروژه مشارکت دارند.

    هفته گذشته هر دو طرف حضور در این پروژه را تکذیب کردند. به گفته یک منبع اتریشی، هرچند این پروژه تولید تختال فولاد به موافقت سازمان هایی در ایران و اتریش رسیده، اما نیاز به نهایی شدن تامین مالی طرح موجب شده تا این موافقتنامه به صورت رسمی اعلام نشود.

    به گفته یک منبع ایرانی، این کارخانه که قرار است در منطقه گل گهر در جنوب ایران احداث شود، با ظرفیت تولید 2.80 میلیون تن تختال فولادی در سال فعالیت خواهد کرد.

    برچسب ها