عصر خودرو

صادرات ماهانه نفت عراق ثابت ماند

عصر بازار- صادرات نفت از میدان‌های متعلق به دولت مرکزی در بغداد از ابتدای ژوئن تاکنون حدود ۳.۲۷ میلیون بشکه در روز بوده که مشابه سطح صادرات ماه مه است.

صادرات ماهانه نفت عراق ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جبار العیبی، وزیر نفت عراق گفت: مجموع صادرات نفت عراق شامل میدان‌های نفتی متعلق به بغداد و منطقه کردستان در شمال این کشور، به 3.8 میلیون بشکه در روز از ابتدای ژوئن تاکنون بالغ شده است. مجموع تولید این کشور حدود 4.315 میلیون بشکه در روز بوده است.

    وزیر نفت عراق به رویترز اظهار کرد: صادرات کردستان در ماه جاری حدود 520 تا 530 هزار بشکه در روز بوده است.

    وی بدون اشاره به جزییات بیشتر، گفت عراق در مذاکرات آرام با شرکت‌های نفتی خارجی است که در این کشور فعالیت می‌کنند تا قرارداد خدماتشان را اصلاح کنند.

    این کشور بدنبال ریزش قیمت‌های نفت در سه سال قبل، مایل است شرایط قراردادهایی را که به نظر می‌رسد دیگر به نفعش نیست، تغییر دهد. قیمت‌های نفت از بیش از 100 دلار در هر بشکه در سه سال قبل به حدود 45 دلار در حال حاضر رسیده است.

    العیبی گفت: قیمت‌های نفت احتمالا تا پایان ژوییه رو به بهبود خواهد گذاشت و تا پایان سال، قیمت هر بشکه نفت به 54 تا 56 دلار می‌رسد.

    عراق دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان سعودی است. این سازمان در ماه مه با هدف حمایت از قیمت‌ها، توافق برای کاهش تولید نفت با سایر صادرکنندگان خارج از این سازمان را به مدت 9 ماه دیگر تا مارس سال آینده تمدید کرد.

    وزیر نفت عراق گفت: کشورش از این توافق حمایت می‌کند و اگر تحولی برخلاف منافع اوپک روی دهد، وزیران این سازمان یک نشست فوق العاده برگزار خواهند کرد.

    برچسب ها