عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان:

بهترین زمان برای عرضه اولیه "وپسا" انتخاب شده است

عصر بازار- تعداد ۲۵۰ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس (وپسا) به عنوان نخستین عرضه اولیه بازار سهام در سال شنبه ۳ خرداد ماه در فرابورس ایران با روش ثبت سفارش و دامنه قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱۰۳۰ ریال عرضه می‌شود.

بهترین زمان برای عرضه اولیه "وپسا" انتخاب شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، ناصر آقاجانی، مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان ضمن بیان این مطلب که یکی از مهمترین اهداف بازار سرمایه حمایت، تشویق و ترغیب بنگاه های اقتصادی برای ورود به بورس است، گفت: زمانی که شرکت ها به بازار سرمایه وارد می شوند جریان نقدینگی جدیدی به این بازار تزریق می کنند.

    مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان ضمن اشاره به تاریخ تعیین شده برای عرضه اولیه "وپسا" و تاکید بر اینکه بهترین زمان برای این عرضه انتخاب شده است، گفت: نوسان و حرکت ذات بازار سرمایه است و بورس در حالت سکون معنا نخواهد داشت. همواره عوامل متعددی مانند فضای سیاسی عرصه بین الملل، تحریم ها، انتخابات، نرخ بهره، نرخ ارز و یا تورم بر عملکرد بورس ها در دنیا تاثیر گذار است در نتیجه نمی توان گفت زمان یک عرضه اولیه درست یا غلط تعیین شده است.

    وی با بیان اینکه نحوه عرضه اولیه "وپسا" از طریق "ثبت سفارش" انجام خواهد شد، عنوان کرد: این عرضه اولیه به شیوه ثبت سفارش انجام می شود. دامنه نوسان قیمت در زمان اخذ تقاضاهای خرید و اختصاص زمان کافی برای ورود سفارش رفتار منطقی سرمایه گذاران را به همراه دارد، تصمیمات هیجانی را کاهش می دهد  و به کشف قیمت منصفانه منجر می شود.

    آقاجانی ضمن بیان این مطلب که قیمت فعلی تعیین شده (100 تا 103 تومان) کاملا نزدیک به ارزش اسمی سهم و منصفانه است، گفت: با توجه به اینکه نقدینگی پایین مورد نیاز این شرکت (26 میلیارد تومان)، به نظر می رسد عرضه اولیه"وپسا" با استقبال خوبی مواجه شود.

    مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان نکته مهم دیگر در خصوص این عرضه اولیه را وجود بازارگردان دانست و ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با نماد «وپسا» نخستین عرضه اولیه بازار به شمار می‌رود که دارای بازارگردان است و پس از عرضه اولیه، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

    وی با اشاره به اهمیت حضور بازارگردان و روش ثبت سفارش، اظهار کرد: این دو عامل از بروز رفتار های هیجانی، تشکیل صف خرید و فروش و دستکاری قیت جلوگیری می کند و این سهم با نرخ منصفانه داد و ستد می شود.

    در پایان آقاجانی چشم انداز بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: فاصله زمانی استقرار مجدد دولت فعلی به عنوان سکاندار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی چهار سال آینده باعث شده فعالین بازار سرمایه به فضای انتظار وارد شوند و انشاالله شاهد رشد مجدد بازار خواهیم بود.

    وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم موثر بر بازار سرمایه موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی مانند توتال، کره جنوبی، فرانسه و غیره است که نتایج مثبتی برای بازار سرمایه کشور به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها