عصر خودرو

هدف‌گذاری صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری خودرو

عصر بازار- برای سال جاری هدف‌گذاری صادرات ۲.۲ میلیارد دلار خودرو صورت گرفته است.

هدف‌گذاری صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

    در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از جمله‌ آن پیش‌بینی افزایش صادرات خودرو و قطعه است.

    در این زمینه در برنامه راهبردی صنعت خودرو پیش‌بینی شده که در سال جاری (1396) ارزش صادرات صنعت خودرو به 2.2 میلیارد دلار برسد.

    این هدف‌گذاری در حالی است که در سال گذشته میزان صادرات خودرو بسیار کمتر از این میزان بود و مشخص نیست هدف‌گذاری صورت گرفته برای صادرات خودرو در سال جاری محقق خواهد شد یا خیر.

    این وضعیت در حالی است که در سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404" نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات خودرو و قطعات داخلی شده است.

    در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی چون تسهیل و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز و بسترهای قانونی صادرات و افزایش مشوق‌های صادراتی و اعطاء آن متناسب با ارزش افزوده محصولات صادراتی و نسبت صادرات به تولید داخل، شده است.

    ارتقاء نقش صنعت خودرو در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی جهت توسعه صادرات، مساعدت در تامین خطوط اعتباری مناسب با بازارهای هدف صادراتی، ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بین‌المللی و پیش‌بینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرف‌های خارجی، از دیگر وظایف تعیین شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات خودرو و قطعات تولید داخل است.

    برچسب ها