عصر خودرو

نیروگاه ۱۰ مگاواتی با کمک سرمایه گذاران خارجی در خوسف ساخته می شود

عصر بازار- معاون فرمانداری خوسف گفت: نتیجه سیاست های آرامش و امنیت اقتصادی دولت تدبیر و امید؛ احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی برق در این شهرستان تا پایان سال توسط سرمایه گذاران خارجی است.

نیروگاه ۱۰ مگاواتی با کمک سرمایه گذاران خارجی در خوسف ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسعود قلی زاده افزود: با مشارکت سرمایه گذارانی از کشورهای آفریقای جنوبی و کره جنوبی نیروگاه با حدود 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 15 هکتار ساخته می شود و عملیات اجرایی آن چند ماه آینده شروع می شود.
    وی به اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی برای افزایش و گسترش ظرفیت نیروگاه در فازهای بعدی اشاره کرد و یادآور شدکه با فضای امنیت ؛ آرامشی و عقلانیتی که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بوجود آمد، شاهد رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش فرصت های شغلی خواهیم بود.
    وی به پایان طرح مطالعاتی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: برق تولیدی به صورت تضمینی توسط دولت خریداری خواهد شد
    قلی زاده با انتقاد از برخی از قوانینی که برای تنگ کردن فضای سرمایه گذاری و خلاقیت در گذشته وضع شد، افزود: بایستی نسبت به تسهیل روند سرمایه گذاری در تمام بخش ها اقدام شود در غیر این صورت سرمایه گذاران به مکان های دیگری خواهند رفت و این امر با سیاست های اشتغالزایی در تناقض هست.
    معاون فرمانداری خوسف تعداد اشتغال مستیقیم این طرح را 50 نفر در دوره ساخت و 10 نفر پس از اتمام پروژه دانست و افزود: عملیات ساخت پروژه توسط شرکت ایتالیایی اجرا خواهد شد.
    وی افزود: امروز به همراه سرمایه گذاران خارجی از محل احداث نیروگاه بازدید شد و با توجه به پتانسیل های منطقه و فراهم بودن شرایط قول های خوبی در خصوص راه اندازی نیروگاه طبق برنامه زمان بندی شده دریافت کردیم و این اطمینان به سرمایه گذاران داده شد که از تمام امکانات برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در شهرستان خوسف استفاده خواهیم کرد.
    وی به پیگیری های استاندار خراسان جنوبی و فرماندار خوسف برای جذب سرمایه گذارهای خارجی در شهرستان اشاره کرد و افزود: چند طرح مشابه نیز در اندازه های کوچکتر توسط سرمایه گذاران داخلی در حال اخذ مجوزهای است که عملیات اجرایی این پروژه ها نیز در آینده انجام خواهد شد.

    برچسب ها