عصر خودرو

احیای فولاد تربت حیدریه با کمک ایمیدرو

عصر بازار- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طرح رها شده فولاد تربت حیدریه دوباره احیا خواهد شد.

احیای فولاد تربت حیدریه با کمک ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سعید باستانی، پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شرکت فولاد تربت حیدریه که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت:
    متاسفانه این پروژه در سال های گذشته به دلیل مشکلات زیرساختی و نبود آب متوقف شده ولی ظرف یک سال اخیر با کمک مسئولان محلی با جدیت پیگیری و اکنون به مرحله عقد قرارداد با مشاور رسیده است.
    وی گفت: در طرح اولیه انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی، سهمی برای تربت حیدریه، علیرغم مشکلاتی که در این زمینه دارد، در نظر گرفته نشده و ما به این طرح معترضیم.
    باستانی افزود: مبنای سهمیه بندی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت وضعیت حال صنایع شهرستان ها است و چون تربت حیدریه از این حیث در موقعیت خوبی قرار ندارد، لذا ما همیشه از قلم می افتیم و حال آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آینده تربت حیدریه را در نظر می گرفت.

    ** وجود 32 پروژه نیمه تمام زیرساختی صنعتی در کشور
    معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این نشست با اشاره به وجود 32 پروژه نیمه تمام زیرساختی صنعتی در کشور گفت: از این شمار 6 طرح در نیمه نخست امسال تکمیل می شود و بقیه نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
    مهدی کرباسیان با اشاره به بازدید خود از طرح فولاد تربت گفت: بعد از ارایه گزارش شرکت مشاور، بزودی ایمیدرو وارد مباحث سرمایه گذاری در شرکت فولاد تربت حیدریه خواهد شد.
    وی همچنین توسعه راه مسیر تربت حیدریه - خواف را ضروری خواند و افزود: دولت خود را موظف می داند برای اقتصادی شدن معادن بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه راه ها بکند.
    معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: ایمیدرو متعهد شده 50 درصد هزینه توسعه راه مسیر تربت حیدریه - خواف را متقبل شود و لذا کار از سمت خواف آغاز شده است.
    احمدعلی موهبتی با بیان اینکه کار از سمت تربت حیدریه را نیز ما آغاز کرده ایم، افزود: شرکت مشاور اداره راه، کار مطالعاتی پنج کیلومتر از این محور را به پایان رسانده و پنج کیلومتر دیگر ورودی تربت نیز تا پایان تیرماه به انجام خواهد رسید.
    وی گفت: ظرف یک سال اخیر شاهد 10 فقره تصادف در این محور بوده ایم که 18نفر فوتی به همراه داشته و تصادفات جرحی نیز 75 فقره با 121 نفر مجروح و همچنین تصادفات خسارتی نیز 67 فقره بوده است.
    سازمان ایمیدو براساس تفاهمنامه ای که اواخر آذر 93 با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی امضا شد، 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور را تحت پوشش اکتشاف مواد معدنی قرار داده که تاکنون موجب شناسایی مقادیر قابل توجهی سنگ آهن، زغالسنگ و طلا شده است.
    در شهرستان تربت حیدریه سه طرح فولاد بر زمین مانده وجود دارد که یک طرح مربوط به بخش خصوصی، یک طرح بنیاد مستضعفان و طرح دیگر نیز مربوط به بانک ملی است که بنا است با سرمایه گذاری ایمیدرو تکمیل شود.
    مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

    برچسب ها