عصر خودرو

مقامات ارمنستان اعلام کردند:

احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان

تهاتر برق بین دو کشور ۴ برابر می‌شود

عصر بازار- علی امیریان رئیس هیأت ایرانی در ایروان ابراز امیدواری کرد که پس از احداث خط انتقال سوم تهاتر برق با ارمنستان ۴ برابر افزایش یافته و به ۱۲۰۰ مگاوات برسد.

احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در سفری که هیأت ایرانی به ارمنستان داشته، آنها علاقه‌مندی خود را به افزایش صادرات گاز طبیعی از ایران اعلام کردند.

    پاک ابزرور نوشت: ساسان خاچاتوریان مدیرعامل نیروگاه انرژی ـ گرمایی ایروان پس از دیدار با مقامات ایرانی علاقه‌مندی خود را به افزایش واردات گاز مطرح کرده است.

    وی در عین حال گفته است: ارمنستان آماده است تا برق بیشتری را در روزهای گرم تابستان به ایران صادر کند. ایران در زمستان به ارمنستان برق صادر می‌کند و در فصل تابستان که اوج تقاضا است، از این کشور وارد می‌کند. دو خط انتقال برق، بین ایران و ارمنستان وجود دارد و خط سوم در حال احداث است.

    علی امیریان رئیس هیأت ایرانی در ایروان ابراز امیدواری کرد که پس از احداث خط انتقال سوم تهاتر برق با ارمنستان 4 برابر افزایش یافته و به 1200 مگاوات برسد.

    بر اساس این گزارش میزان عرضه گاز ایران به ارمنستان فصلی است و ترکیه تنها کشوری است که بر اساس قرارداد طولانی‌مدت گاز دائم از ایران خریداری می‌کند.

    پیش از این زنگنه وزیر نفت ایران گفته بود ایران قصد دارد صادرات گاز به ارمنستان را از یک میلیون مترمکعب در روز به 3 میلیون مترمکعب تا سال 2019 برساند.

    برچسب ها