عصر خودرو

چشم بازار طلا به سرنوشت انگلیس

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مذاکرات سخت و طاقت فرسا بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند در نهایت منجر به افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شود.

چشم بازار طلا به سرنوشت انگلیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما از روز دوشنبه آغاز شده است. دو طرف تمایل خود را برای مذاکرات سازنده و مثبت و دستیابی به توافقی که به نفع همه شهروندان اروپایی باشد، اعلام کرده اند. قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به خصوص پس از برگزاری نشست فدرال رزرو در ماه ژوئن با کاهش نسبی روبرو شده است.

    تحلیلگران کامرزبانک آلمان بر این باورند که هنوز اختلافات شدیدی در دیدگاه های بریتانیا و اتحادیه اروپا وجود دارد. ترزا می نخست وزیر بریتانیا بارها تاکید کرده است که عدم دستیابی به توافق برگزیت، بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.
    البته برخی منابع آگاه بر این باورند که با توجه به شکست سنگین محافظه کاران در انتخابات اخیر پارلمانی، ممکن است این موضع محافظه کاران نرم تر شود. به نظر می رسد خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا، هزینه های زیادی برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت.
    دو طرف در مذاکرات برگزیت در دو سال آینده باید مسائل مهمی را در زمینه تجارت و اقتصاد حل و فصل کنند و به یک توافق نهایی دست یابند.
    لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اف ایکس تی ام تاکید کرد: مذاکرات سخت برگزیت می تواند بار دیگر قیمت جهانی طلا را به بیش از 1260 دلار افزایش دهد. این مذاکرات موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.
    وی تصریح کرد: از نظر تکنیکال، باید منتظر بود و دید که واکنش طلا نسبت به سطح مقاومتی 1260 دلاری و سطح حمایتی 1240 دلاری چه خواهد بود.
    به نوشته طلا،برخی تحلیلگران بر این باورند که در صورت شکست کامل مذاکرات برگزیت قیمت جهانی طلا با افزایش فزاینده ای روبرو خواهد شد. این احتمال وجود دارد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ساختارهای این اتحادیه و منطقه پولی یورو را به شدت به خطر بیندازد.
    البته برخی تحلیلگران نیز معتقدند که محافظه کاران با توجه به شکست در انتخابات اخیر، مواضع خود را نرم تر خواهند کرد و احتمال افزایش قیمت طلا در این شرایط کمتر خواهد بود.
    دو طرف باید تا پایان مارس 2019 میلادی به توافق نهایی برگزیت دست یابند.

    برچسب ها