عصر خودرو

خرید تضمینی گندم از مرز ۴ میلیون و ۲۵۰ هزارتن گذشت

عصر بازار- معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:تا به امروز بیش از ۴ میلیون و ۲۵۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۲۶ استان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم از مرز ۴ میلیون و ۲۵۰ هزارتن گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی  با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز بیش از 4 میلیون و 250 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 5 هزار و 500 میلیارد تومان از کشاورزان 26 استان خریداری شد.

    وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شد، افزود: مابقی مطالبات پس از ورود به سامانه و تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

    عباسی معروفان با اشاره به اینکه استان خوزستان با یک میلیون و 343 هزارتن بالاترین رتبه خرید را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: همچنین استان گلستان با 970 هزارتن و فارس با 800 هزارتن در رتبه های دوم و سوم خرید قرار دارند.

    معاون بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا بیان کرد: تا کنون 123 هزارتن کلزا با ارزش 330 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

    وی پرداخت مطالبات کلزاکاران را تقریباً به موقع برشمرد و ادامه داد: حدود 90 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت و مابقی بلافاصله پس از ورود به سامانه به حسابشان واریز خواهد شد.

    این مقام مسئول در خصوص صادرات گندم به عمان تصریح کرد: صادرات گندم به عمان و سایر کشورهای خلیج فارس انجام می شود و می توان گفت که امروز حدود 300 تن گندم فروخته شده که آمار دقیق خروج آن از مرز را باید از گمرک گرفت .

    برچسب ها