عصر خودرو

یک موسسه بین‌المللی خبر داد

ترافیک کانتینری جهان ۱۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- موسسه تحقیقی دریایی Drewry لندن با اعلام رشد حجم جابه جایی کانتینری جهان در ماه های اخیر، کندترین و سریع ترین کشتیرانی ها در روند توسعه را معرفی کرد.

ترافیک کانتینری جهان ۱۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، موسسه تحقیقی دریایی Drewry مستقر در لندن گفت: داده های اولیه حاکی از آن است، حجم ترافیک کانتینری جهان خیلی قویتر از پیش بینی ها عمل کرد و در ماه های اخیرسال جاری میلادی شاهد روند صعودی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

    به عبارت دیگر، بنادر و ترمینال ها سطح بالاتری از حجم کاری را تجربه کردند، چنانچه آمار تجارت کانتینری CTS دلالت بر رشد 10 درصدی ترافیک در مدت زمان ذکر شده دارد.

    این گزارش ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری میلادی، میانگین حجم رشد جابه جایی کانتینری برای شش خط کشتیرانی که 30 درصد از ناوگان کشتیرانی کانتینری جهان را شامل می شوند، 10 درصد بوده است، کند ترین روند رشد را کشتیرانی zim رژیم صهیونیستی با چهار درصد و سریع ترین روند رشد را کشتیرانی MOL ژاپن با 17 درصد، نشان دادند.

    Drewry در ادامه با اشاره به اینکه رشد تقاضای دور از انتظار یکی از عوامل اصلی تراکم بندری در شلوغ ترین بندر جهان است، افزود: حجم فعالیت اضافی که بنادر و ترمینال ها را مشغول خود ساخته، به وضوح قابل مشاهده است

    ناگفته نماند، ترافیک کانتینری از واردات چین 28 درصد افزایش داشته است و نیمی از حجم دو میلیون و 600 هزار TEU جابجایی کانتینری اضافی در سه ماه نخست سال جاری میلادی از تجارت چین با شرکای درون آسیایی نشات می گیرد، در حالی که کابوتاژ داخلی و تجارت با آمریکای شمالی هریک سهم دو دهم درصدی را در حجم جابجایی اضافی بر عهده داشتند.

    تجارت درون منطقه ای به عنوان محرک اصلی و ترافیک دریایی دور از ساحل به ترتیب رشد 17 و 7 درصدی را به نمایش گذاشتند.

    برچسب ها