عصر خودرو

مهرزاد منتظری عنوان کرد:

صنایع فلزی، فرصت مناسب سرمایه گذاری

عصر بازار- مهرزاد منتظری عنوان کرد به نظر می رسد در شاخه کامودیتی ها گروه فلزی از موقعیت خوبی برخوردار است.

صنایع فلزی، فرصت مناسب سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهرزاد منتظری، تحلیلگر کارگزاری آگاه در تحلیل سهام گروه فلزی عنوان کرد: با توجه به روند اقتصاد جهانی افق مثبتی پیش روی سهام گروه فلزی ها قرار گرفته است و در مقایسه با سایر کامودیتی ها از موقعیت بهتری برخوردار هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرایط فعلی به این معنا  نیست که سایر کامودیتی ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، به قیمت های جهانی مس، روی و فولاد اشاره کرد و گفت: با توجه به قیمت جهانی این سه فلز اساسی به نظر می رسد سهام فلزی در مقایسه با نفت و پتروشیمی نیز از افق میان مدت بهتری برخوردار باشند.

    به گفته مهرزاد منتظری قیمت فعلی سهام گروه فلزات به خصوص شرکت های بزرگ در نقطه مناسبی قرار دارد و نرخ آنها منطقی است و قابلیت سرمایه گذاری بر روی آنها وجود دارد.

    تحلیلگر کارگزاری آگاه با تاکید بر اینکه تقاضا برای اکثر نماد های فلزی و سنگ آهنی  مشهود است، گفت: مهمترین محرک های اصلی کامودیتی ها قیمت های جهانی و نرخ ارز است و بازدهی این گروه به این دو عامل بستگی دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: هرچند قیمت جهانی کامودیتی ها طی ماه های گذشته با افت روبرو بود اما اکنون در فضای بین المللی به یک ثبات نسبی رسیده  و در نتیجه ریسک کاهش قیمت شارپی این دست از صنایع کم است. 

    وی به قیمت داخلی کامودیتی ها نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش صادرات محصولات فلزی و کاهش مازاد تولید آنها هستیم در نتیجه قیمت های داخلی نیز تقویت خواهد شد.

    تحلیلگر کارگزاری آگاه ادامه داد: با توجه به قیمت جهانی و داخلی فلزات اساسی به نظر می رسد این گروه از موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

    منتظری به نرخ ارز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست های اقتصادی دولت، باید در انتظار کاهش محدود ارزش ریال و تقویت قیمت دلار باشیم، همچنین روند مذکور به افزایش صادرات منجر خواهد شد و تاثیر مثبتی بر بازده سود این گروه دارد.

    تحلیلگر کارگزاری آگاه به مشکلات گروه فلزی اشاره کرد و گفت: در سال 94 و 95 روند صادرات محصولات تولیدی این گروه باتوجه به کاهش قیمت های جهانی با مشکل روبرو شد اما در حال حاضر این مسئله حل شده و می توان گفت این صنایع در مجموع با مشکل خاصی روبرو نیستند.

    منتظری با اشاره به اینکه تنها دو یا سه نماد این گروه هستند که با مشکلات مدیریتی مواجه شدند، ادامه داد: در حال حاضر صنایع فلزی با مشکلات ساختاری روبرو نبوده و تنها قیمت های جهانی عامل اصلی افزایش یا کاهش بازدهی این گروه است و تا زمانی که تهدیدی از سوی کاهش شارپی قیمت جهانی کامودیتی ها و نوسانات شدید نرخ ارز وجود نداشته باشد ریسک زیادی متوجه آن نیست.

    وی در پایان با بیان اینکه فعلا این گروه بازار سرمایه با نقدشوندگی سریع و افزایش تقاضا همراه است، افزود: به نظر می رسد سطوح قیمت های جهانی مس، روی و حتی فولاد به کف رسیده است و انتظار تقویت آنها وجود دارد، در نتیجه فرصت خوبی برای سرمایه گذاری روی این گروه ایجاد شده است.

    برچسب ها