عصر خودرو

آلمان با سیاست حمایتی آمریکا در تولید فولاد مقابله می‌کند

عصر بازار- صدر اعظم آلمان گفت: احتمال دارد از ابزارهای سیاسی بمنظور حمایت از تولید کنندگان فولاد آلمانی در برابر سیاست حمایتی آمریکا استفاده کنیم.

آلمان با سیاست حمایتی آمریکا در تولید فولاد مقابله می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر  ، آنگلا مرکل گفت: احتمال دارد از ابزارهای سیاسی بمنظور حمایت از تولید کنندگان فولاد آلمانی در برابر اتخاذ احتمالی سیاست حمایتی واشنگتن استفاده کنیم. 

    صدر اعظم آلمان گفت: البته این موضوع را می دانیم که باید از قوانین موجود، پیروی کنیم و نمی خواهیم از ابزارهای سیاسی حمایت از تجارت استفاه کنیم؛ اما وقتی در مورد صنعت فولاد فکر می کنم، این مسئله برای ما مهم است که در این صنعت پیشرفت کنیم، مازاد تولید داشته باشیم و رقابت منصفانه ای را از خود نشان دهیم.

    مرکل تصریح کرد، در مورد صنعت فولاد و چگونگی تولید آن در گروه جی 20 در سال گذشته به بحث و گفتگو نشستیم و این صنعت فقط تجارت نیست و باید از قوانین تبعیت کند؛ ضمن اینکه منصفانه باشد و قول می دهم که آلمان در صنعت فولاد خود از این قوانین پیروی کند. 

    چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دنبال حکمی خواهان تحقیق در مورد واردات فولاد خارجی به آمریکا و چگونگی تهدید آن برای امنیت ملی ایالات متحده شد و مسئولین آمریکایی اعلام کردند که کمبود فولاد داخلی می تواند مانع از پیشرفت صنعت دفاعی آمریکا شود که بطرز قابل توجهی به وارات وابسته است.

    بر پایه این گزارش، وزیر اقتصاد آلمان در نامه ای به وزیر بازرگانی آمریکا نوشت: اقداماتی از قبیل تعرفه و سهمیه قائل شدن در مورد واردات فولاد به آمریکا در راستای سیاست حمایتی است و مغایر با توافقات تجاری و گمرکی محسوب می شود و هشدار داد در صورتیکه آمریکا چنین اقداماتی را اتخاذ کند، آلمان به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند. 

    پیشتر در سپتامبر سال 2016 میلادی، رهبران گروه جی 20 متعهد به بر گزاری هم اندیشی جهانی در مورد مازاد تولید و دامپینگ فولاد شدند که این مسئله موجب تنش میان اروپا و چین شده است. 

    چین تقریبا نیمی از فولاد جهان را تولید می کند و متهم به رقابت غیر منصفانه(دامپینگ) در تولید فولاد شده است؛ ضمن اینکه توافق کرد در سال 2016 میلادی تولید خود را 45 میلیون تن کاهش دهد.

    برچسب ها