عصر خودرو

مرکز مالی ایران با هدف توسعه دانش مشتقه در ایران برگزار می‌کند؛

دوره جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله

عصر بازار- مرکز مالی ایران با هدف توسعه دانش ابزار مشتقه، دوره جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله را برگزار می‌کند.

دوره جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مرکز مالی ایران، ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهایی هستند که سال‌هاست در کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و پوشش ریسک استفاده می‌شوند و قراردادهای اختیار معامله یکی از مهم‌ترین مشتقات مالی به شمار می‌روند. در بازار سرمایه ایران نیز در سال 1395 قراردادهای اختیار معامله سکه و سهام در بورس کالای ایران و بورس اوراق بهادار تهران راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این ابزارهای نوین در بازار، نیاز مبرم به آموزش مفاهیم مربوط به آن و راهبردهای مختلف معاملاتی احساس می‌شود.

    مدیرعامل مرکز مالی ایران از برنامه ویژه این مرکز برای ارائه آموزش‌های تخصصی با هدف توسعه ابزار مشتقه در کشور خبر داد. علی نقوی گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله است که از 12 تیرماه امسال آغاز می‌شود.

    به گفته وی این دوره آموزشی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. در سطح مقدماتی مفاهیم پایه اوراق اختیار معامله، راهبردهای معاملاتی و کاربرد آنها و سازوکار معاملاتی قراردادهای اختیار معامله در ایران ارائه شده است. در سطح تکمیلی هم مباحث آموزشی مقدمات قیمت‌گذاری اوراق اختیار معامله و مدل‌های قیمت‌گذاری اوراق اختیارمعامله ارائه می‌شود. سرفصل‌های مدون در این دوره آموزشی منطبق بر سرفصل‌های آموزشی بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) تنظیم و بومی شده است. در این دوره سعی شده به نیازهای آموزشی فعالان بازار، معامله‌گران و سایر علاقه‌مندان پاسخ داده شود. 

    بر اساس این گزارش، ثبت‌نام دروه جامع آموزشی قراردادهای اختیار معامله در سایت مرکز مالی ایران به نشانی http://www.ifc.ir آغاز شده است. همچنین کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن- 66724545 66724343 میسر است.

    برچسب ها